Кастрационният център за кучета се отлага
Кастрационният център за кучета се отлага / Радка Минчева

Отлага се изграждането на кастрационен център за кучета – стана ясно по време на обсъждане на докладна записка на кмета на Разград д-р Валентин Василев на комисии към местния парламент. Предложението е за изменение на бюджета за 2016 г., а основанието – възникнали разлики между предварително планираните и реално необходимите средства за различни обекти от капиталовите разходи. По пет от обектите са необходими още средства, а по други пет са предвидени повече средства, отколкото ще се използват през тази година.

Най-големият освободен ресурс е за изграждане на Кастрационен център за кучета. За него бяха предвидени 90 000 лева в общинския бюджет, подготовката за строежа му обаче няма стартира тази година, аргументът е „във връзка с необходимостта от детайлно проучване на рентабилността и ефективността от изграждането и функционирането на подобен център“. Пред съветниците от бюджетната комисия д-р Василев обясни, че според предварителните разчети функционирането на подобен център ще струва на хазната 71 000 лв., в него се предвижда да работят 7 човека. За да е рентабилен за местната управа трябва покрива и нуждите на съседни общини и области – коментира кметът. Той уточни, че има и други обстоятелства, свързани с функционирането на подобен център, те ще се обмислят допълнително и ще се прецени дали изграждането му е необходимо. Междувременно с отпуснатите с решение на местния парламент 5000 лв. вече е извършена кастрацията на 80 бездомни кучета – съобщи д-р Василев.

9 806 лв. се освобождават като разход за изготвянето на проект за реконструкция на ул. „Странджа“ и прилежащите кръстовища. Причината е в това, че е необходимо технологично време за изготвяне и одобряване на заданието за проектиране, което ще доведе до завършването му през 2017 г.

Общо 7 684 лв.се освобождават от три обекта, част от Инвестиционната програма на община Разград за 2016 г. след като са проведени процедури по Закона за обществените поръчки. При планирани 20 000 лв. за „Енергийно обследване на сградата на Община Разград” реалната стойност е 15 960 лева. За „Обследване и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сградата на Художествена галерия град Разград“ са планирани 3 500 лева, а стойността по оферта е 1 056 лева. За „Закупуване на компютърна и офис техника за общинска администрация” са планирани 21 000 лева, реална стойност - 19 800 лева.

Най-много допълнителни средства са нужни за „Изграждане на пожароизвестителна и димоотводна инсталации и гръмоотводна инсталация в Спорна зала „Абритус” Разград“ – обясни кметът. За това са били предвидени 36 000 лева. Въз връзка с изпълнение на актуалните към момента нормативни изисквания за противопожарна безопасност и по предписание на Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението”-Разград обаче се налага проектиране и изпълнение на допълнителни инсталации поради големия капацитет на залата. Стойността е установена въз основа на работни проекти, като необходимата сума за 2016 година е приблизително 102 000 лева. Във връзка с тези изисквания се налага корекция и в наименованието на обекта, а именно: „Пожароизвестителна инсталация и гласово оповестяване /проектиране и строителство/; вентилационна система за отвеждане на дим и топлина /проектиране и строителство/; гръмоотводна инсталация в Спортна зала „Абритус”; обследване на сградата”.

Повече пари трябват и за друг спортен обект – физкултурният салон на ПГПЧЕ“Екзарх Йосиф“. Установено е, че вече изготвеният проект се нуждае от преработка с цел  привеждането му в съответствие с актуалната нормативна уредба и условията за кандидатстване по ОП „Региони в растеж 2014-2020г.”. За целта по бюджета на Община Разград за 2016 година са предвидени 12 000 лева – обект „Проекти за реконструкция на обекти за финансиране от ОП „Региони в растеж” /I етап/, а реално са необходими 29 990 лева.

Допълнително средства е поискало и ръководството на ОП“Паркстрой“. С цел предотвратяване разрушаването и компрометирането на тротоарите и площадните настилки при механизираното зимно снегопочистване е необходимо закупуване на две снегоринни дъски /гребла/ като допълнителни елементи към притежаваната техника – обяснили от общинското предприятие. За закупуването им са необходими 14 400 лева.

Искания за малогабаритна техника за поддържане на зелените площи, почистване на храсти и клони по детски площадки, тротоари и дерета, поддържане на крайпътното пространство са отправили и кметовете на населени места. Те искат косачки, храсторези и моторни триони. Извършеният разчет и анализ на средствата от целевата субсидия за капиталови разходи за 2016 година дава възможност да се осигурят 11 000 лева за такава техника за част от кметствата, а при изготвяне на бюджета за 2017 година ще бъдат заложени средства и за останалите кметства – обясни кметът. Тази година техника ще получат кметовете, които първи са подали докладни – обясни д-р Василев.

За закупуване на вариатор за помпа на напоителна система за Централна градска част в Разград пък се о казало, че са необходими 5 600 лева при планирани 1 900 лева. Поставеният при проекта за ремонт на централната част на Разград се счупил. С цел ефективното и ефикасно изразходване на бюджетни средствата закупуването на вариатор ще се извърши след получаване на допълнителна информация за стойността  и анализ на причината за получената разлика – стана ясно на заседанието на комисията по бюджет.

За докладната гласуваха петима общински съветиници, местният парламентарист от БСП Таня Тодорова се въздържа.

Кастрационният център за кучета се отлага
netinfo