Само български кашкавал, сирене, мед, сливи, ябълки и други продукти може да си купите днес на площад „Момина чешма“, по-известен като „Ларго“. Под белите шатри в най-горния край на площада са подредени десетина щанда, част от кампанията на Министерството на земеделието „Подкрепяме българското“.
Временният фермерският пазар бе открит около обяд и е там само днес, но скоро и в магазините ще се появи надписът „Подкрепяме българското“ – обеща заместник-министърът на земеделието Свилен Костов. По думите му кампанията, която на старта си ще обиколи 28-те областни центрове, на следващ етап ще стигне до щандовете на големите магазини. Целта на инициативата е да стимулира потреблението на български продукти, а по този начин да се развива и качественото родно производство.
Изложението на Ларгото бе открито с приветствие от заместник-министъра и изпълнения на възпитаничката на Музикалната школа „Илия Бърнев“-Разград Дарина Минева и Капанския ансамбъл.
Преди това зам.-министърът участва в кръгла маса, на която бяха презентирани приоритетите и целите на политиката на Министерството на земеделието и храните в различните сектори. Лектори в нея бяха: Емил Миланов – началник отдел в дирекция „Биологично земеделие и растениевъдство“; Стела Виткова – началник отдел в дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“; Мариета Нейкова – държавен експерт в дирекция „Животновъдство“ и Георги Димитров – главен експерт в МЗХ.
След презентациите земеделците от региона задавали въпроси, свързани с комасацията и споразуменията за ползване. Коментирана е и темата със създаването на организации на различните браншове, Костов похвали пчеларите и зърнопроизводителите от региона, че защитават секторно политиките си и призова и останалите браншове да се сдружават, което ще им позволи да диктуват условия пред властта и партньорите и контрагентите си.