Санкция за нелоялна търговска практика, която може да достигне до 30 000 лева, ще наложи Комисията за защита на потребителите на хотел, от който клиентите се оплакват заради сериозните разминавания между обещаното и това, което заварват на място като условия и храна. Това каза пред NOVA шефът на Комисията Димитър Маргаритов след като контролният орган е извършил проверка. Жена подаде сигнал до телевизията, а от хотела в Черноморец обясниха, че тя просто е искала да изкара безплатно почивката си.
„Успоредно със сигнала, който е постъпил при Вас, в нашата комисия също е постъпила жалба срещу този хотел. Ние вече извършихме проверка в този хотел. Установихме, че това място за настаняване е най-ниско катигоризирано - така наречения апартамент за гости с една звезда. Проверката беше направена миналата седмица. Ще наложим санкция за нелоялна търговска практика може да достигне до 30 000 лева", заяви Маргаритов.
Той подчерта, че такива случаи не трябва да слагат щампа върху цялостния туризъм у нас. Причината - Комисията за защита на потребителите е извършила около 3000 проверки по Черноморието и само в 7-8% от тях са констатирани нарушения.
Колко са похарчили българите за летни ваканции?
„До няколко дни всичко това да бъде приключено със санкции - до 30 000 лева, че са се рекламирали като хотел, а са само къща за гости. Когато предлагаш ол инклузив, трябва да имаш категоризация и на ресторанта. В такъв случай би се стигнало и до затваряне на обекта. За нарушения - липса на цени, може да наложим от 1000 до 3000 лева", категоричен бе Маргаритов.
Потребителят трябва да формира съзнанието на европейски гражданин и веднага да ни сигнализира като Комисия за защита на потребителите, смята той.
„Имаме дежурни екипи, които в почивните дни проверяват сигнали, постъпили на телефон0 700 111 22, както и на нашия сайт, където могат да бъде прикачван снимков материал. Имаме и приемни лятото по морето, а зимата - в планинските курорти", каза още председателят на КЗП инж. Димитър Маргаритов.
Източник: Nova.bg