Обичайните заподозрени консорциуми и компании искат да строят новата отсечка от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза.
Прогнозната стойност за изграждането на 9,3-те километра от аутобана е 80 млн. лева. Ще бъде избран изпълнителят, подал икономически най-изгодната оферта. По пътя шофьорите ще се движат с до 140 км в час. Магистралният участък трябва да бъде построен за 2,5 години.
11 кандидати са подали документи за участие в търга, стана ясно днес при отваряне на офертите за проектиране и строителство в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура". По-голяма част от тях са български фирми, които играят самостоятелно или в обединения.
В търга сами са избрали да играят българските компании "Трейс Груп Холд"АД, "Иса 2000"ЕООД и "ПСТ Груп"ЕООД. Родната фирма "Главболгарстрой инфраструктурно строителство" е подала оферта заедно с "Щрабаг - България". В кандидата ДЗЗД "Хемус Верде" влизат родните "Автомагистрали АД" и "Пътпроект"ЕООД.
В обединението "Геопът Хемус" участват също две български фирми - Геострой" АД и "Пътстрой 92"АД. Консорциумът "ХБВ Ябланица" ДЗЗД също е изцяло български и включва "Хидрострой"АД, "Водстрой 98"АД и "Пътстрой". В търга участва и гръцката компания "Актор", която построи участък от магистрала "Тракия".
Българо-испанското обединение "Автомагистрала Хемус 1" се състои от испанската "Асигния Инфраеструктурас", "АБ"АД и "Мегаинвест Холд"ЕООД. ДЗЗД "Автомагистрала Хемус Инженеринг" включва българските "Агромах"ЕООД, "Пътища Пловдив"АД, "Водно строителство - Благоевград"АД и италианската фирма "Оброслер Кав Пиетро"ООД, обобщава "Стандарт".
Българи и казахстанци пък си партнират в "Строители и Автомагистрала Хемус". В дружеството участват българските "Интегрални строителни системи"ЕООД, "Интерпром"ЕООД и "Трансконсулт", както и казахската компания "Тодини Централ Азия".