Законно ли е изградена метростанция Витоша?
Законно ли е изградена метростанция Витоша? / DarikNews.bg, архив
Законно ли е изградена метростанция "Витоша"?
88983
Законно ли е изградена метростанция "Витоша"?
Законно ли е изградена метростанция "Витоша"?
  • Законно ли е изградена метростанция "Витоша"?
  • Законно ли е изградена метростанция "Витоша"?

Метростанция "Витоша" е изградена в нарушение на Общия устройствен план и може да бъде дадена на прокурор. За това сигнализират от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт в съобщение до медиите. Те допълват, че при започване на строителството й преди две години, ОУП не е преминал през процедура на промяна.

Според разследване, проведено от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, последната спирка от втория метродиаметър "Витоша" не отговаря на Общия устройствен план на столицата, приет през 2009 г.

Според него след станция  "Джеймс Баучер", в посока Околовръстен път, трябва да има две метростанции. Една на кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Никола Вапцаров", а втората между бул. "Черни връх" и ул. "Филип Кутев".

Откриха метростанция "Витоша" (СНИМКИ)

В крайна сметка днес има само една, чието проектиране започва през 2013-а, когато все още важи ОУП, приет четири години по-рано.

"Явно на никой не му е направило впечатление, че не съответства и на действащия в момента Устройствен план. Нямам информация дали е бил изменян, по-скоро не е. Метростанция "Витоша" може би ще е добра за прекачване между различните видове транспорт, но е на такова място, че в по-малка степен ще обслужва живущите в тази част на "Лозенец", коментира пред Дарик Веселин Кирев, координатор на инициативата.

Изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев обаче изрази друга позиция.

"Общият устройствен план не третира местоположението на станции, а направлението. Местоположението на станциите се определя с Подробните устройствени планове (ПУП), които се правят по отделно за всеки един участък. ПУП определят броя и местоположението на метростанциите в зависимост от градската планировка, довеждащия транспорт, от перспективите за развитие на отделните райони", каза той за Дарик.

От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт няма да сезират прокуратурата, но очакват след изнесените, пред медиите данни, тя да се самосезира.