Животът на Земята се е появил преждевременно
Животът на Земята се е появил преждевременно / ThinkStock/Getty Images

Животът на Земята се е появил преждевременно, сочат резултатите от изследване, цитирани от ЮПИ. Те оборват отдавнашни виждания, че формите на живот на нашата планета са позакъснели.

Земята е само на 4,5 милиарда години, докато Вселената се е родила преди 13,8 милиарда години. Свързаните с човешкото съществуване факти свидетелстват, че Вселената е подходяща за живот сега, но изследване на учени от центъра по астрофизика "Харвард-Смитсониън" показва, че шансовете за поява на живот нарастват значително в бъдещата Вселена.

Какъв е бил животът на ранните хора?

Въз основа на познанията на учените за еволюцията на ранната Вселена и продължителността на живот на звездите, може да се заключи, че животът за пръв път е бил възможен 30 милиона години след Големия взрив и ще престане да съществува след 10 трилиона години. Учените създали компютърен модел, за да разберат кога през периода между тези две събития условията в космоса ще са най-подходящи за живот.

Моделът фокусира вниманието върху значението на размерите на звездите. Първото поколение звезди са били с прекалено големи размери, разкрива изследването. По-големите звезди горят с по-ярка светлина, като изгарят горивото си, преди животът да е имал време да еволюира.

Учени обясниха защо не е открит извънземен живот досега

По-малките звезди, чийто живот е по-дълъг, стават по-многобройни с времето. Звезди, чиято маса съставлява 10 на сто от слънчевата, изгарят за 10 трилиона години - достатъчно дълъг период, за да може на орбитиращи около тях планети да се появи живот. Новият модел навежда на мисълта, че шансовете за поява на живот нарастват 1000 пъти в далечно бъдеще.

"Шансовете за поява на живот са много по-големи в далечно бъдеще", увери астрономът Ейви Лоб от Харвардския университет.

Най-старото животно на Земята е на 183 години (СНИМКИ)

Как хората са извадили късмет? Учените не са съвсем наясно, но предлагат две обяснения.

"Едната възможност е да сме се появили преждевременно на бял свят", заяви Лоб. „Другата е средата около звезда с малка маса да е опасна за живот".

Когато са млади, редица по-малки звезди, като червените джуджета, излъчват радиация, която може да лиши млада планета от придобитата наскоро от нея атмосфера и да ограничи шансовете за поява на живот.

Резултатите от изследването са публикувани в Journal of Cosmology and Astroparticle Physics.