Даден бе стартът за България на програмата „Продукт на годината", която излъчва най-голямата световна награда за иновации в продуктите и услугите, гласувана от потребителите. За лансиращото събитие специално пристигнаха изпълнителният директор на Product of the Year Worldwide г-н Филип Гелдер и мениджърът „Бизнес развитие" г-н Еран Ясур. В присъствието на десетки лидери и експерти от водещи български и международни компании, опериращи в потребителския сектор на българския пазар, както и на представители на медиите, те презентираха в детайли цялостната концепция на единствената маркетингова програма, която обединява силата на иновациите със силата на потребителите.
Основана преди 29 години във Франция, програмата „Продукт на годината" оперира в десетки страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.
„Продукт на годината" осъществява най-голямото проучване за иновации в потребителския сектор на отделните пазари. Следвайки уникалната методология на програмата, Nielsen Bulgaria ще реализира това изследване за нашата страна чрез национално представителна извадка на населението - следователно то ще отразява мнението на цялата нация, а не на група абонати на медии или на доброволци.
„Щастлив съм, че след почти 30 години успешно реализиране на Product of the Year по света програмата дебютира и на българския пазар. През всичките тези години успехът на наградите се дължи на два основни принципа: те служат като верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот. Това по същество е независима препоръка от потребител към потребител (Word of Mouth) - един ключов момент, който компаниите умело използват като силен маркетингов инструмент за подкрепата на своите нови и иновативни продукти. Програмата „Продукт на годината" е ефикасна и доказана концепция, която се прилага от световни лидери като P&G, Unilever, Nestle, Coca-Cola, Heineken, Samsung и редица други, и съм убеден, че българските компании също ще посрещнат с ентусиазъм инициативата „Продукт на годината" и възможностите, които тя дава за възвръщане на инвестициите", каза Филип Гелдер, глобален изпълнителен директор на Product of the Year Worldwide.
Ако Журито от експерти селектира определен продукт като иновативен, той става Финалист и ще бъде класиран в съответната категория, участваща в националното представително проучване на Nielsen Bulgaria.