Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите
Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите / БГНЕС, архив
Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите
88146
Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите
Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите
  • Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите
  • Стратиев: Трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите

Със 101 повече са пътните произшествия през първото полугодие на тази година в сравнение със същия период на миналата година по данни на КАТ, съобщи пред Дарик бившият шеф на Пътната полиция Алекси Стратиев.

Той коментира обсъжданите в парламента промени в Закона за движение по пътищата, които предвиждат двойно увеличение на глобите за каране с превишена скорост. По думите му по-важен обаче е контролът. За това според него трябва да се увеличи броят на стационарните камери.

Глобите за превишена скорост скачат двойно

"Това са 3331 тежки произшествия с 4131 ранени и 301 загинали, което спрямо полугодието на миналата година е завишение със 101 произшествие, със 135 повече ранени и намаление на загиналите с 4. Това означава, че въпреки всичко, което се прави, тенденцията към тежък пътен травматизъм в България продължава и тези промени, които се обсъждат, се надявам да повлияят върху пътната обстановка. Предложението да се увеличат двойно глобите, според мен, не е достатъчно мотивирано", обясни Стратиев.

"Увеличението до глобите не води автоматично до намаляване на нарушенията и оттам - на пътните произшествия и загиналите. Защото ако е така, да ги направим по 1000-2000 лв. и това ще реши проблема. Ако няма достатъчен контрол, какъвто в България няма, защото имаме 25 стационарни камери при необходими поне 400, няма логика от огромни глоби при положения", добави той.

Половината камери на КАТ на ремонт

Според него трябва да се върне старото ограничение за скорост по магистралите у нас:

"В крайна сметка там почти двойно се увеличиха загиналите. Сложихме ограничение от 140 км/ч. В същото време законът позволява за първите 9 км над разрешената скорост да не се налага санкция, т.е. стават 149 км. Като включите и бонуса, който техническите средства дават на нарушителите - около 3%, излиза, че в България може да се кара със 150 км/ч. Нещо, което го няма никъде".