Междуведомствен координационен център за съвместна работа на МВР и НАП ще има и по Северното Черноморие. Чрез него данъчни и полиция ще следят в реално време оперативната обстановка в курортните комплекси в областите Варна и Добрич.
Общ център ще координира действията срещу престъпността по Южното Черноморие
Ще се работи в 3 направления, обяви изпълнителният директор на НАП Бойко Атанасов. Ще има съвместни патрули, които ще бъдат видими за всички граждани както във вътрешността на комплексите, така и по крайбрежната алея във Варна.
Не толкова видими ще бъдат проверките на нощните питейни заведения. Ще се съблюдава спазването на финансовата дисциплина и данъчно-осигурителното законодателство.
Контролни фискални пунктове ще бъдат изградени на всички входове на курортите в двете области. Ще се проверяват всички стоки за произход и дали са обезпечени с финансов документ. На контрол ще бъдат подложени товарните автомобили, които зареждат търговските обекти.
Алкохолът в олинклузив комплексите се сипва с маркучи като в бензиностанции, изтъкна шефът на НАП. По думите му има сериозни съмнения дали се плаща акциз и ДДС за тази стока. Бойко Атанасов препоръча на всички хотелиери да бъдат легални и истински в документите, които вземат, и храните и напитките, които ползват.
„Тези, които са лоялни данъкоплатци, няма нужда да се притесняват от нашите контролни действия. Да се притесняват тези, които са нелоялни. Ще бъдем предсказуеми за тези, които спазват закона, и непредсказуеми за тези, които не го спазват", заяви шефът на НАП. Той добави, че целта на всички тези действия е повече постъпления в бюджета.
Координационният център ще бъде ситуиран в сградата на Областната дирекция на МВР във Варна. Ще работи 24 часа в денонощието и в него винаги ще има дежурен служител на НАП и по един служител на полицията от Варна и Добрич. Информацията ще може да се използва и от Агенцията по безопасност на храните, Инспекцията по труда и РИОСВ, отбеляза главният секретар на МВР главен комисар Георги Костов.
Подобни координационни центрове може да се създадат и в зимните курорти, като идеята е кампанията да стана целогодишна.