Проект подпомага начинаещите с малък бизнес в хранителния сектор
Проект подпомага начинаещите с малък бизнес в хранителния сектор / Дарик архив

Скъсяване на веригите за доставка на храни от малки производители, улеснен достъп до пазара на регионални фермерски продукти и подкрепа за предприемачеството при стартиращи малки предприятия от хранително-вкусовия бранш. Тези са главните цели на сравнително новоучредената фондация „ЛокалФууд.БГ“, заяви за Дарик радио Гергана Кабаиванова, която е един от създателите на фермерския пазар в Пловдив. Фондацията вече получи подкрепа от 136 хил. лв. от фондация "Америка за България".

Кабаиванова е стигнала до тази идея в резултат на опита й с фермерските пазари. „Анализът от първите две години от провеждането им в Пловдив, София, Варна и Бургас показа, че сами по себе си те не помагат за самостоятелно развитие на устойчив земеделски и занаятчийски бизнес, въпреки че отключиха значими промени в сектора", допълни Кабаиванова. Постепенно тя стигнала до решението да привлече екип от експерти в областта на микро предприемачеството и да основе фондацията.

"Мрежата LocalFood.bg по същество ще бъде инкубатор за стартиращи и за развитие на вече съществуващи микро бизнеси в областта на земеделието и храните. Целта е до края на 2017 г. да подпомогнем създаването на поне 50 нови предприемачи и да улесним достъпа до пазара на регистрирани земеделски производители", обясни още Гергана Кабаиванова.

Подкрепата включва и безплатни онлайн консултации: юридически, технологични, маркетингови, комуникационни, предоставени от експертите на фондацията чрез сайта www.localfood.bg. Наръчници и документи се очаква да бъдат качени и на сайта на Българската агенция по безопасност на храните.

Чрез мрежата участниците ще имат връзка и с други производители.

Проектът предвижда и два национални тура с безплатни обучения. Те ще бъдат в София, Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново и Видин. Първата поредица започна вчера и продължава днес във Варна. Втората ще бъде през пролетта на 2017 г.

Продължителността на проекта е 18 месеца. Очаква се през това време фондацията да натрупа опит и да развие своя стопанска дейност за допълнителни индивидуални консултации, обучения и фестивални дейности.