„Паякът” в „Златни пясъци” прибирал по 2 коли на всеки 5 минути
„Паякът” в „Златни пясъци” прибирал по 2 коли на всеки 5 минути / Дарик Варна

„Паякът" в курорта „Златни пясъци" създава проблеми на туристите, като действа избирателно по отношение на гостите на някои хотели. Това обяви националният омбудсман Мая Манолова, след среща с представители на Съюза на хотелиерите и Съюза на собствениците за развитие на курорта.

„Част от проблемите идват от това, че инфраструктурата на „Златни пясъци" е частна собственост, и на практика държавата и общината са до бариерата. След това важат други правила, които в момента създават проблеми на туристите, защото се оказа, че „паякът" е най-оборотното мероприятие в курорта", посочи Манолова.

Според твърдения на хора, „паякът" прибирал по 2 коли на всеки 5 минути. Твърди се, че това се прави умишлено, за да се приберат съответните такси, които са 30 и 60 лева, отбеляза омбудсманът.

Манолова разкри още, че докато туристът се чекира в хотела, колата му вече е вдигната, преди още да разбере какво да направи и къде да я паркира. Освен това се действало избирателно по отношение на гостите на някои хотели.

Като първа стъпка за решаване на проблема, общественият защитник на гражданските права смята да предложи на парламента законодателна промяна. Мая Манолова ще предложи в курортите с национално значение при дейността на средства като „паяка" да има представител на МВР. В момента това не било задължително.

„За да е ясно, че се спазва законът и правилата са еднакви за всички", мотивира се националният омбудсман.