За първи път в световната изпълнителска практика на сцената на Русенската опера „Човешкият глас“ на френския композитор Франсис Пуленк (1958) по едноименната пиеса на Жан Кокто (1935) ще бъде изпълнена от мъжки глас.
В своя моноспектакъл певецът Георгиос Филаделфефс изпълнява най-силните емоционално-кулминативни и драматично-интимни моменти от операта в своята фалцетна контратенорова теситура.
В режисьорския си дебют постановчикът Пламен Бейков приема предизвикателството чрез участието на мъж-певец да бъде представена по вълнуващо-драматичен начин обсебеността, влюбеността и обичта в едно измерение, което е предимно негативно оценявано – еднополовата обич. Лирическата трагедия, както жанрово я определя композиторът, изобразява, чрез монологичната ситуация на последен телефонен разговор, раздялата на двама влюбени.
Постановката на „Човешкият глас“ търси нова точка на съзерцание върху вечната тема за човешката любов. Чрез контратеноровия глас на актьора-певец представлението ще настрои за публиката темперираното звучене на честния и неподправен глас на истината. Истината, че всяко човешко същество е подвластно на очарованието и любовта към всички други човешки същества. Днес, в настоящия момент, тези, които със своето изкуство долавят трепетите на човешката душа, свободни и неограничени от агресивна и институционализирана цензура, трябва във всички посоки да обследват и изобразят чрез изкуството си всички страни на човешката емоционалност.
С акомпанимента си пианистката Божена Петрова поставя основата на музикалната картина, умело центрирана в рамка с фрагмент от друго произведение на композитора Франсис Пуленк – „Стабат матер“, изпълнен от вокален квартет, на който солира сопраното Даниела Караиванова.
В България за първи път „Човешкият глас“ е изпълнена от сопраното Галя Йончева на концерт през 1974 година със Софийската филхармония с диригент Димитър Манолов.