„Градски транспорт” за първи месец излезе на печалба
„Градски транспорт” за първи месец излезе на печалба / Dariknews.bg, архив

Варненското общинско дружество „Градски транспорт” за първи път от дълго време излиза на печалба, след като досега всеки месец трупаше загуби от около 200 000 лв. Това сочат данните за първите 30 дни, след като компанията пое линиите на частния превозвач „Транстриунф” и вече обслужва всички направления.

„Градски транспорт” покривал губещите линии, а „Транстриумф” - печелившите

За периода между 9 май и 9 юни печалбата е 25 000 лв. Постъпленията от продажба на билети и карти е 1,89 млн. лв., а заедно със субсидията приходите възлизат на 2,74 млн. лв., докато разходите са в размер на 2,715 млн. лв. Финансовите резултатите бяха съобщени от изпълнителния директор инж. Злати Златев по време на изнесеното заседание на общинските съветници от комисията по транспорт в сградата на дружеството. На място те се запознаха и с напредъка на ремонта на сервизното хале, чиято реконструкция е по проекта за интегриран градски транспорт.

Вече от няколко месеца общинското дружество изплаща банков заем в размер на 5 млн. лв., с които бяха погасени стари задължения. Освен това има и задължение към доставчици, надхвърлящи 1 млн. лв.

Джиков: Цената на билета за градски транспорт остава лев

Ръководството на фирмата е взело допълнителни мерки срещу злоупотреби. Въведена е компютърна система, която да отчита реалния разход на гориво на автобусите. На колонките за зареждане са монтирани камери, а такива предстои да бъдат поставени в сервизите и в цялото депо. Инж. Златев изрази опасения, че след въвеждането на апаратите за билети върху тях може да има посегателства. Парите в тях обаче ще се прибират, след като автобусите влязат в гаражите.
Колите „Мерцедес”, които обслужват линиите на градския транспорт, се нуждаят от основен ремонт. Повечето от тях са произведени преди повече от 20 години и вече са изминали над милион километри.

„Градски транспорт” използва под наем 13 автобуса на „Транстриумф”, след като частният превозвач напусна пазара. За съчленените возила се плащат 1000 лева на месец, а за останалите – 600 лв.

Общинското дружество търси на назначи около 30 кондуктори, но засега няма желаещи. Предстои да бъде увеличен и щатът на шофьорите, като броят им ще достигне близо 340.