Две момичета от Езикова гимназия „Д-р Петър Берон” в „Leadership Academy GLOW”
Две момичета от Езикова гимназия „Д-р Петър Берон” в „Leadership Academy GLOW” / netinfo


Атина Стояникова и Теодора Георгиева от 8 а клас са сред 60-те избрани момичета от цяла България (от 170 кандидатствали) за тазгодишното издание на Лидерска Академия ГЛОУ/ Leadership Academy GLOW. Това лятно езиково приключение се провежда в гр. Велико Търново и е едноседмично преживяване, насочено към насърчаване себеуважението и израстването на младите жени на възраст между 14-18 години, изграждането на лидерски качества, умения за взимане на решения, поставяне на цели, комуникативност, окуражаване на толерантното поведение, а също и осигуряването на информация по проблемите, с които те се срещат днес - трафик на хора, здраве, ХИВ/СПИН, околна среда и доброволческа дейност. Лидерска академия ГЛОУ се провежда изцяло на английски език и е съвкупност от интерактивни увлекателни дейности: игри, дискусии в големи и малки групи и семинари, срещи с гост - лектори, както и организацията и провеждането на една социално ангажирана кампания (еко-кампании, посещения на социални домове и т.н.).
В процеса на работа чрез интерактивни методи на принципа "връстници обучават връстници" момичетата придобиват нови знания и умения и усъвършенстват вече притежаваните такива. Сред тях са знания и уменията за работа в екип, за планиране, изработка и реализация на кампании, публични презентации и много още. 23 техни връстнички, участвали вече в Лидерска академия ГЛОУ и отличили се със своите изключителни лидерски качества, получават възможността да се завърнат в академията, но вече като обучители, след като преминат предварително тридневен допълнителен обучителен курс по посочените теми.
Сдружение "Момичетата управляват нашия свят" (ГЛОУ) е създадено през 2004 година с цел да отключи пълния потенциал на българските млади момичета и да подпомогне развитието им като бъдещи лидери, които са активни граждани, вземащи информирани решения. ГЛОУ им помага да осъзнаят своите силни и слаби страни, да подобрят уменията за ефективна комуникация, както и уменията си за целеполагане и постигане на поставените цели.
За успешното представяне на ученичките от Езикова гимназия и изготвянето на техните документи заслуга има Милена Замфирова, учител по английски език.