С общо 7 нови кораба ще попълни състава си Параходство "Български морски флот" (БМФ) тази година. Сега компанията оперира с 27 бълкера (кораби за насипни товари), два фериботни кораба и 4 влекача с обща товароподемност около 900 хил. тона DWT. С новите 7 попълнения БМФ ще увеличи флота си с 30% и вече ще разполага с 39 плавателни съда с близо 1,2 млн. тона DWT - доста над товароподемността при подписването на договора за приватизация, съобщава изпълнителният директор на компанията Александър Калчев пред вестник "Стандарт".
В края на юли БМФ ще вдигне флага на първия от 6-те чисто нови супермодерни кораба, в които инвестира близо 150 млн. долара. Това е 42 300-тонният бълкер "Руен", който беше пуснат на вода на 8 март от голяма корабостроителница край Шанхай. "Руен" е първият кораб с нов екодизайн, разработен от финландската компания Bluetech. Това са високоефективни кораби с отлични хидродинамични характеристики, които пестят до 45% гориво спрямо съдовете от същия тип на БМФ. "Руен" е готов и до дни започват ходовите му изпитания, обясни още Александър Калчев.
До края на годината БМФ ще получи и втория кораб от същия тип (б.а. - sister ship), а догодина - и останалите 4 от поръчката, в която БМФ инвестира 150 млн. долара. Новите кораби са с ледови клас и размери, които им позволяват да плават в суровите условия на Северния Атлантик и езерата на Северна Америка.
Поради ниския фрахтов пазар цените на корабите са много атрактивни и затова ние сме много активни на пазара на кораби втора ръка, каза още Александър Калчев. Затова до края на годината планираме да закупим още 4 бълкера от "нашия тип" - т.е. между 30 хил. и 40 хил. тона DWT, допълни той. За следващата година, в зависимост от пазара, също планираме да увеличим инвестициите в кораби втора ръка - на възраст до 5 години, обяви Александър Калчев.