Десетки русенци се включиха в съвместната дарителска кампания на Комплексен онкологичен център – Русе и Университетска многопрофилна болница за активно лечение – Русе, под наслов „И най-дългото пътешествие започва с първата стъпка…“. Поставената цел е да се съберат средства за създаване на Център за подкрепа на хора с онкологични заболявания и техните семейства.
Организираният на 9 юни флашмоб е една от първите стъпки в кампанията, която предвижда редица мероприятия за набиране на необходимите средства.
Като основен партньор в реализацията на инициативата, Областна администрация Русе изразява своята съпричастност и изцяло подкрепя идеята за изграждане на първия в страната център, който ще оказва морална помощ както на болните, така и на техните близки, които имат не по-малко нужда от подкрепа.
За да изразят своята солидарност в събитието взеха участие доц. д-р Стефко Бурджиев, областен управител на област Русе, г-н Станимир Станчев и г-н Валентин Колев, заместник областни управители, д-р Камен Кожухаров, управител на КОЦ Русе, д-р Йосиф Новаков, член на Борда на директорите на УМБАЛ Русе. В своите изказвания всички те се обединиха около това, че трябва да се подаде ръка на хората, които са чули страшната диагноза рак, както и на техните близки, които съприживяват битката с болестта.
В соето обръщение към събралите се на площада Елеонора Николова, една от победилите болестта благодари на всички, които са съпричастни към инициативата и наблегна на това колко е важно да се оказва психологическа и морална помощ на болните и техните близки.
Доброволци от клубовете „Нашенци“, „Чанове“, „Фламинго“ и „Кукери“ с народни танци увлякоха присъстващите да се включат в общоградско хоро.
Провелият се флашмоб под надслов „Твоята стъпка напред“ се превърна в своеобразен „празник на живота” и на силния човешки дух, в символ на любовта към живота, позитивното мислене и готовността да продължиш напред въпреки болката.
Организаторите благодарят на всички, които отделиха средства и се включиха в дарителската кампания. Само за вечерта се събра сумата от 814.48 лв.