Когато пловдивчани са гласували доверие на ОбС, нормално е да искат да видят как се харчат парите им
Когато пловдивчани са гласували доверие на ОбС, нормално е да искат да видят как се харчат парите им / Водещата Искра Койчева и Йордан Иванов в студиото на Дарик радио
Когато пловдивчани са гласували доверие на някого, нормално е да искат да видят как той харчи парите им
87564
Когато пловдивчани са гласували доверие на някого, нормално е да искат да видят как той харчи парите им
  • Когато пловдивчани са гласували доверие на някого, нормално е да искат да видят как той харчи парите им

Институциите трябва да функционират прозрачно. Това заяви в ефира на Дарик Йордан Иванов, инициатор на подписка с искания за излъчване онлайн на заседанията на пловдивския парламент и достъпна информация за това кой общински съветник как е гласувал.

400 са гражданите, подкрепили петицията, от тях 23-ма са общински съветници, един зам.-кмет и двама районни управници. Вчера тя беше внесена в деловодството на ОбС на града.

Крайно несериозно е например да си вземеш отпуск, за да присъстваш на заседание на местния общински съвет. На последните местни избори имаше достатъчно силно застъпен мажоритарен елемент. Това е много сериозна индикация. Когато пловдивчани са гласували доверие на някого, е нормално да искат да видят как той харчи парите им“, коментира Иванов.

По думите му, подкрепата до момента на подписката дава реален шанс предложението да бъде гласувано на някоя от следващите сесии на пловдивския общински съвет.

В студиото на Дарик радио Иванов, който е юристът и консултант по европроекти и стратегическо планиране, коментира и ефектите от еврофондовете за публичните администрации.

Конюктурата в държавата в момента е такава, че изборните кампании и управлението средствата за един град се базират изключително на лични контакти и това е тотално сбъркано. Такава е и ситуацията и със Закона за публичните финанси, който е изключително централизиран“, каза още той.

Според него, еврофондовете са нанесли тежки щети на българската икономика.

Страната ни е силно централизирана, а централната власт отказва да повдигне дебата защо такъв огромен процент от фиска се разпределя от централната власт. Но все пак – общинските администрации са тотално обсебени от мисълта за получаване на европари, не мислят за работещи решения, които да направят територията на съответната община привлекателна“, отбеляза още консултантът по европроекти

Когато една малка община от 15 000 души получи 50 000 000 лв. за воден цикъл и пречиствателна станция и едновременно с това тя няма почти никакви собствени приходи, една съвсем малка грешка при управлението на проекта е възможно да доведе до финансова корекция от 5 000 000 лв. за общината. Което се явява непосилен разход. А проекти без финансови корекции почти няма. И причината е една. Финансовите корекции се налагат, поради това че управляващите органи биват санкционирани от Брюксел и за да не ощетят централния бюджет, те санкционират общините“, категоричен е Иванов.

Той счита, че евросредствата могат да помогнат, но докато не се осъществи така необходимата съдебна реформа, докато не се реализира истинската децентрализация, докато не се създаде конкурентна и честна среда за бизнеса, развитието на регионите и растежа на бизнеса ще бъдат мит.

чуйте още в аудиото и на darikradio.bg