Трети пореден пролетен сезон Нова отбелязва ръст, като увеличава дела от зрителската си аудитория. С 9% по-висок е делът на зрителската аудитория на медията през пролетния сезон на 2016 спрямо пролетен сезон 2015 сред населението в активна възраст (18-49 г.) и с 11% сред активното градско население (18-49 г. градско). Още по-категоричен е успехът на Нова сред младата и трудна за достигане аудитория (18-34 г.), където ръстът достига 14%.
Новините на Нова също увеличават дела от зрителската си аудитория за трети пореден пролетен сезон с всяка една от емисиите. Централната емисия на Новините на Нова бележи ръст с близо 9% сред населението в активна възраст (18-49 г.) и с близо 12% сред активното градско население (18-49 г. градско). Късната емисия на Новините на Нова бележи ръст с близо 17% сред населението в активна възраст (18-49 г.) и 19% сред активното градско население (18-49 г. градско). Най-сериозен ръст бележи следобедната емисия на Новините на Нова, където разликата със същия период от предходната година е 44% сред населението в активна възраст (18-49 г.) и близо 42% сред активното градско население (18-49 г. градско).
Нова отне лидерството на bTV през есента на 2014 и през 2015 и до момента продължава да е най-гледаният телевизионен канал сред активното население в страната. С успеха си през пролетния сезон на 2016 Нова отново затвърди водещата си позиция и за пореден сезон остави зад гърба си втората по гледаемост медия bTV.