Център за почасови услуги заработи в  Петрич
Център за почасови услуги заработи в Петрич / Снимка: Община Петрич

Днес започна приемът на документи за ползване и предоставяне на услугите  „Личен асистент”, „Социален асистент”, „Домашен помощник”, както и "Здравни и медицински услуги".

Документи се подават на място в Общинска администрация Петрич всеки работен ден до 17 юни.

Всички дейности се осъществяват по проектът на Община Петрич „Подкрепа за независим живот и преодоляване на социалната изолация на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Осигуряване на комплексни грижи чрез Център за почасови услуги” по ОП „Развитие на човешките ресурси”.

Бюджетът на проекта е 489 197, 11 лв с ДДС. От услугите ще могат да се възползват общо 112 нуждаещи се лица, 56 е броят на тези, които ще бъдат наети да предоставят услугите в община Петрич. По социалния проект ще се разкрие Център за почасови услуги, които ще се предоставят на база на индивидуалните потребности на всяко одобрено лице.

Хората, които бъдат одобрени ще могат да ползват три вида социални услуги – „личен асистент”, „домашен помощник” и „социален асистент”. Освен тях потребителите за първи път ще се възползват също от услуги на медицинско лице, както и от подкрепа на специалист психолог. Лицата, които могат да ползват социалните и здравни услуги са самотно живеещи лица над 65 години в невъзможност за самообслужване  и лица с увреждания, в това число и деца. След приключването на приема на документи, ще бъдат извършени индивидуални социални оценки на кандидатите чрез посещение по домовете и едва тогава ще се направи класирането за подбор на тези, които ще могат да ползват услугата.

Срокът на проекта е 18 месеца.