Одобриха една четвърт от проектите по схема „Обучения и заетост“
Одобриха една четвърт от проектите по схема „Обучения и заетост“ / Радка Минчева

Комисията по заетост към Областния съвет за развитие одобри една четвърт от подадените заявки от работодатели по схемата „Обучения и заетост“ по ОП“Развитие на човешките ресурси“.

Заседанието се проведе днес и започна по време на авария, която остави централната част на Разград без електричество. Ръководено бе от заместник-областният управител Виолета Тодорова.

На областно ниво са подадени 160 бр. заявки от работодатели за 449 работни места,  за 3 014 025 лв. Финансовият ресурс за Област Разград е 942 609 лв. Класираните заявки са 43 за 137 работни места, за 875 932 лв. Резервен списък на подадените заявки – 83 бр. за 191 работни места, за 1 284 973 лв. Анулираните и недопуснати заявки  са 34 бр. за 121 работни места.

Одобрените работодатели ще бъдат обявени на сайта на Агенцията по заетостта и от институцията ще бъдат поканят да сключат договор за осигуряване на заетост по схемата.

В първия етап на схемата, който стартира на 16 май, е осигурен бюджет от 30 млн. лв. за трудови възнаграждения на безработни лица над 29 години, регистрирани в бюрата по труда. Средствата ще бъдат разпределени на квотен принцип между областите в страната до изчерпване на финансовия ресурс на база на критерии.

Във втория етап на заявилите участие безработни /над 29 години/ ще бъде осигурена възможност за обучение и преквалификация, а след това и заетост.

Приоритетните целеви групи са безработни лица:

- с основно или по-ниско образование;

- продължително безработни с регистрация в дирекции „Бюро по  труда” от 12 и повече месеца;
- безработни лица на възраст над 54 години.

 

Най-малко половината от наетите лица (50 %) по тази схема при един работодател трябва да са от някоя от горепосочените приоритетни целеви групи. Максималният брой лица, които могат да се наемат от страна на 1 работодател, е шест – обясни началник отдел в дирекция Регионална служба по заетостта – Русе Кремена Калчева.