Първият по рода си доклад за социално-икономическото въздействие на системата на Кока-Кола у нас за 2015 г. беше представен по време на 20-годишния юбилей на производствения център в Костинброд. По време на събитието, Кока-Кола анонсира и новата си инвестиция на стойност 5 милиона лева, с която се завръща емблематичната голяма стъклена бутилка. На събитието присъстваха над 100 гости, сред които американският посланик Ерик Рубин, министърът на труда и социалната политика Зорница Русинова, ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Огнян Златев, заместник икономическият министър Даниела Визиева, областният управител на София Веселин Пенев, представители на Президентството и много други гости.
Докладът разглежда и въздействието на системата на Кока-Кола върху пазара на труда. Заетите в Системата през 2015 г. са 2 100 души. Тя поддържа още 17 800 допълнителни работни места по веригата - от производителите на суровини и съставки, до хората, които продават напитки на Кока-Кола в заведения и магазини. Общо 19 900 заети или 0,6% от пазара на труда са свързани с дейностите на Кока-Кола в България. С всяко 1 работно място в системата на Кока-Кола се поддържат още 8 работни места в българската икономика.
Представянето на доклада за социално-икономическото въздействие съвпадна с важно събитие за компанията - 20-тата годишнина на производствения център в Костинброд. В допълнение, Кока-Кола инвестира 5 милиона лева в изграждането на производствена линия, което подкрепя дългосрочния ангажимент на компанията към българската икономика и общност.
„Още с откриването на производствения център преди 20 години, компанията ни получи наградата „Инвеститор на годината" и оттогава насам не сме спирали да допринасяме към развитието на българската икономика. Горд съм, че днес можем да обявим поредната си инвестиция в разширяване на производството, с което подчертаваме ангажимента си към устойчивото развитие на българската икономика" - сподели Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България.
България винаги е била сред водещите страни в иновациите в света на Кока-Кола. Страната ни е първата, която изписва емблематичното лого на кирилица. Тази година, компанията представя поредната си иновация - стъклена бутилка за многократна употреба от 750ml. Формата й е продължение на богатото наследство на Кока-Кола, но има модерен почерк, който е базиран на ново проучване на потребителските нагласи в България.