Не е възможно да се харесаме на всички, това е факт. Но всеки е виждал хора, които са постоянно заобиколени от приятели, всички ги харесват и искат да комуникират с тях. Едно е сигурно - на колкото повече хора се харесаме, толкова повече позитиви и ползи от това може да очакваме. Или поне така смятаме всички ние. Истината е, че под желанието на хората да са харесвани, стои дълбоката потребност от любов, приемане и одобрение.

Как да се харесате и да сте по-полезни за всички около вас?

Живеем в свят, в който всеки има какво да каже. За да сте добър приятел или партньор, за да се харесате и да сте по-полезни на някого има един много прост трик-не да говорите, а да слушате.

Повечето хора искат да са добри слушатели, но просто не знаят как. А това е нещо, на което може всеки да се научи. Има стотици книги и статии със съвети как да се изразяваме по-добре, но няма книги, които да ни учат как да слушаме по-добре. А в крайна сметка ако всички говорят, а никой не слуша - настава просто една огромна олелия, от която няма полза.

Най-важната част от всяка връзка с друг човек е комуникацията. Когато сте щастливи или когато сте нещастни - искате веднага да споделите с някого. Вроден талант ни е да говорим, но много малко хора наистина чуват когато им говорите.

Какво превръща един човек в добър слушател?

Добрият слушател искрено се интересува от това, което другия човек му казва. Не просто да слуша и да чака реда си, за да отговори, като робот, а вниква в това, което му се казва.
Той се интересува от причината, не само от резултата. Той задава въпроси, за да разбере защо ви се е случило това, което се случило. Ако да речем работата не ви харесва и споделяте на някого - той няма да каже просто "Ох, колко лошо, горкия ти, трябва да си намериш нова работа" - той ще ви разпита повече, за да разбере каква е истинската причина работата да не ви харесва.

Имаме много по-малко истински приятели, отколкото си мислим

Добрият слушател никога не ви казва какво да правите. Той не се опитва да ви манипулира да вземете решение, което на него му е изгодно по един или друг начин, или просто се въздържа от това да направи коментар, изразявайки какво според него трябва вие да направите.

И най-много от всичко - добрият слушател не съди. Той е широко скроен и знае, че всеки човек има своите странности и не сочи с пръст - "това е лошо" или "това е добро", не съди нито вас, нито хората и ситуациите, които са ви наранили или направили щастливи.  Той също така прави разлика между неразбирателство и критика.

Приятелите са "естествено болкоуспокояващо"

Добрият слушател е като гъба - само попива. А не като пръскалка, която само чака реда си, за да изкара от себе си това, което иска да каже.

Този "трик" работи само ако сте искрени. Ако не се интересувате от нещата, които другия човек ви казва - няма как да сте нито добър слушател, нито добър приятел.

Това е единственият начин да имате истински градивна връзка с някого и да сте си максимално полезни. Ако през половината време говорите, а през другата - слушате. И се интересувате, без да съдите кое е добро и кое лошо.