BAAwards 2016 търсят „Архитектите на промяната
BAAwards 2016 търсят „Архитектите на промяната / netinfo

За трета поредна година конкурсът BAAwards ще отличи най-добрите постижения в сферата на маркетинговите комуникации. Българската асоциация на рекламодателите (БАР) ще награди най-иновативните, креативни и успешни кампании, а крайният срок за набирането на проекти е 22 май. Всеки, който желае да участва в конкурса, може да го направи на сайта www.baawards.com. Победителите ще бъдат обявени по време на официална церемония на 15 юни 2016 г.

Тази година БАР търси "Архитектите на промяната". Организаторите на конкурса вярват, че маркетолозите са архитекти на своите брандове - личности-визионери, които умеят да превръщат идеите си в устойчива реалност както за индустрията, така и за цялото общество. Така BAAwards продължава да утвърждава своята отговорност към развитието на бранша и дългосрочната си подкрепа на най-добрите практики в него.

В конкурса се състезават рекламно-комуникационни кампании в 10 категории, казва изпълнителният директор на БАР Росен Мисов. Цел на конкурса е да открие, награди и представи най-успешните кампании в областта на маркетинговите комуникации за изтеклата година. И през 2016-а категориите на BAAwards остават непроменени - „Нов продукт", „Нова услуга", „Нова корпоративна марка", „Ребрандинг на продукт", „Корпоративен ребрандинг", „Корпоративна социална отговорност", „Пускане на пазара на обновен продукт", „Продуктова иновация", „Спонсорство", „Активиране на марка".

Росен Мисов е изпълнителен директор на БАР от 2012 година. Има значителен корпоративен опит, натрупан по време на работата си като мениджър „Външни връзки" в "Проктър и Гембъл България" от 1998 г. до 2010 г.

Ето какво още разказа той за конкурса:

Господин Мисов, кои са основните приоритети на Българската асоциация на рекламодателите (БАР)?

БАР работи за подобряване на бизнес средата и условията за рекламно-комуникационна дейност. Това включва не само приемане и прилагане на балансирани регулаторни текстове, но и утвърждаване и развитие чрез индустриалната саморегулация на високи професионални и етични стандарти в рекламата. Показването на добрите практики, обменът на професионална информация и практическото обучение на бъдещите маркетингови специалисти са също основен приоритет на асоциацията. Постигането на по-висока възвращаемост на рекламно-комуникационните инвестиции поставя и подобрението на системите за измерване на медийните аудитории във фокуса на вниманието на БАР.

Какво представляват наградите на БАР (BAAwards)?

Това е конкурс, в който се състезават рекламно-комуникационни кампании в 10 категории: „Нов продукт", „Нова услуга", „Нова корпоративна марка", „Ребрандинг на продукт", „Корпоративен ребрандинг", „Корпоративна социална отговорност", „Пускане на пазара на обновен продукт", „Продуктова иновация", „Спонсорство" и „Активиране на марка". Наградите на БАР (BAAwards) са както екипни, така и индивидуални, които отличават конкретния принос на младшите маркетингови специалисти или на ръководителите на маркетингови екипи. През тази година е третото поредно издание на BAAwards.

Кои са основните цели на конкурса?

Цел на конкурса е да открие, награди и представи най-успешните кампании в областта на маркетинговите комуникации за изтеклата година. Така БАР и нейните партньори съдействат за развитието на сектора, за утвърждаване на високи стандарти на работа, градят увереност за професионална реализация на младите специалисти на българския пазар. Най-добрите постижения в маркетинговите комуникации са пример за важното значение на рекламната дейност за развитието на потреблението и икономиката, а в някои случаи и за постигане на други обществено-полезни цели.

Кой може да участва в BAAwards и докога може да изпрати заявка?

В конкурса могат да бъдат номинирани специалисти и екипи в областта на маркетинговите комуникации, развитието на марката и рекламата, фирми, агенции, неправителствени и други организации, чиито кампании са реализирани на българския пазар през 2015 година. Изпращането на заявки става он-лайн на сайта на конкурса: baawards.com. Крайният срок за участие е 22 май.

Защо решихте тази година да търсите "Архитектите на промяната"?

Защото искаме да посочим тези маркетингови професионалисти, които имат визия за положителна промяна и знаят как да я превърнат в устойчива реалност. Считаме, че това са хората, които с работата си ще определят бъдещата посока на развитие на сектора на маркетинговите комуникации.

Разкажете ни за победителите в конкурса досега. Как тази престижна награда повлиява на бъдещето им?

Първите две издания на конкурса (през 2014-а и 2015-а) създадоха оспорвана конкуренция между 59 проекта на 27 компании. Награди получиха специалисти и екипи от Coca-Cola, Белла, Unilever, Данон Сердика, Санофи-Авентис, Мобилтел, Пощенска банка, Загорка, Актавис и Тойота. Това е професионално признание за тяхната работа, потвърдено от жури, състоящо се от представители на някои от най-големите и успешни рекламодатели, най-отличените за креативност комуникационни агенции, водещи агенции за проучване на пазара и представители на академичната общност от НБУ и УНСС. Наградените колеги продължават да работят на българския пазар и са мотивирани да вървят напред тук и сега.

Какви са предизвикателствата пред рекламодателите тази година?

Едно от основните предизвикателства е да покажем на различните публики и на цялото общество ползата от рекламно-комуникационната дейност. Тя е основен двигател за развитието на потреблението и икономиката, а може да помогне и за постигане на други обществено-полезни цели. Надявам се, че конкурсът „Наградите на БАР-2016" като определи „архитектите на промяната", ще посочи добри примери за ползата от рекламно-комуникационната дейност.

Как, според вас, се става успешен рекламодател в България и какво трябва да прави една компания, за да приковава окото на потребителя?

Едва ли има една универсална рецепта за това, но все пак изграждането на трайна емоционална връзка с потребителите е много важно. Честната и коректна комуникация е, според мен, също задължително условие. Затова членовете на БАР се придържат към много високи етични стандарти в работата си.