Влакът, чийто локомотив пламна в движение, продължи за Истанбул
Влакът, чийто локомотив пламна в движение, продължи за Истанбул / Дарик радио, Хасково
Влакът, чийто локомотив пламна в движение, продължи за Истанбул
86248
Влакът, чийто локомотив пламна в движение, продължи за Истанбул
  • Влакът, чийто локомотив пламна в движение, продължи за Истанбул

Международният влак Мюнхен – Истанбул, чийто локомотив се запали в движение малко след 10 ч. днес на километър от спирка Преславец до Харманли, вече продължи пътя си. За целта бе изпратен нов локомотив, който пристигна в 14 часа. Близо 4 часа 135 пътници прекараха в 7-те вагона, които били частни, на немска компания. При пожара няма пострадали. Композицията била сформирана във Виена и се движела с 12 часа закъснение, след като и в Сърбия имали 4-часов непредвиден престой, заради дефектирал локомотив, разказаха стюарди.

Влакът чийто локомотив пламна в движение продължи за Истанбул
netinfo

Влаковата композиция включва и 9 товарни вагона с автомобилите на пътниците. По информация от машинистите, тя е 850 тона. Машинистът Ивайло Шабанов и колегата му Христо Клисуров разказаха, че пламъците тръгнали от тяговите двигатели, на около километър преди спирката в село Преславец. Спрях влака тук, защото прецених, че ще е по-лесно за пожарната и веднага отделихме локомотива от вагоните, като включихме пожарната инсталация и използвахме всички налични пожарогасители- 4 в локомотива и тези от вагоните, но без пожарната тямаше да се справим, разказа Ивайло Шабанов.

Влакът чийто локомотив пламна в движение продължи за Истанбул
netinfo

На мястото бяха  3 пожарни екипа. Най-големият риск бе да не допуснем разрастване на пожара, повторно запалване или да се запали горивото, като дизеловият локомотив е разполагал с 3 тона, разказа пожарникарят Красимир Димитров от екипа, пристигнал първи на мястото.

Влакът чийто локомотив пламна в движение продължи за Истанбул
netinfo

Любопитна подробност е, че за тази година това е първата по този маршрут подобна композиция. Запалилият се дизелов локомотив е бил прикачен на гара Димитровград. Машината е от 1972 година. Охлаждането й продължи над час и половина, след което бе изтеглена от друг локомотив. Стюардите разказа още, че пътниците били изнервени и притеснени от непредвидено дългото и екстремно пътуване.