Махат 10% от автобусите в страната
Махат 10% от автобусите в страната / Дарик архив
Махат 10% от автобусите в страната
86174
Махат 10% от автобусите в страната
Махат 10% от автобусите в страната
  • Махат 10% от автобусите в страната
  • Махат 10% от автобусите в страната

До 3 месеца министерството на транспорта ще направи промени в националната транспортна схема.

Очакванията са, че поне 10% от автобусните превози в страната ще отпаднат при въвеждането на новата схема, каза Галя Топалова от Националното сдружение на автобусните превозвачи.

Това ще бъдат дублиращи се автобуси, които потеглят в един и същ или много близък час.

Транспортното министерство обмисля и въвеждане на временен мораториум върху използването на форсмажор от общините при сключването на договори за транспорт. По думите на Ивайло Московски, по този начин се заобикаля законът за обществените поръчки.

Протест: 200 автобуса блокират столицата на 26 април

Ще се направят корекции в спирките и броя на автобусите по отделните направления, коментира Галя Топалова от Националното сдружение на автобусните превозвачи, като уточни, че се очаква поне 10% от автобусите да отпаднат.

„Минимум 10%, но нека да видим какви са часовете, тъй като говорим за цяла България. Това няма затрудни в никакъв случай гражданите, които пътуват. Например, Благоевград, там пътуват всеки ден 90 автобуса. Там, например, няма да бъдат 90 автобуса на 10 минути, а на 15 мин. да кажем или на 30 минути", поясни тя.

Транспортният министър Ивайло Московски обясни, че се търсят възможности за въвеждане на временен мораториум върху практиката на общините да сключват договори с транспортни фирми без провеждане на обществени поръчки на база форсмажорни обстоятелства.

Редуцират курсовете на междуселищните автобусни линии

„Всяка община е длъжна да проведе процедура, на която да възложи транспортната услуга. Много от общините не го правят. Като форсмажор използват, че видите ли много дълго време отнема или постоянно се отлага една такава процедура, съответно те не могат да оставя общината без осигурени направления за транспортиране. Казват, че това е фосмажорна ситуация, изкривяват се нещата и използват възможността директно да си възлагат на когото си искат", поясни Московски.

Автобусни превозвачи: Може да сме конкуренти, но не рискуваме човешки живот

Автобусните форми уточниха, че подобна практика съществува в почти всички общини в страната.