Нова таксуваща система за пътувания в столицата трябва да бъде разработена през тази година. Стремежът е тя да бъде това да стане в рамките на 12 месеца и през септември 2016 г. системата да заработи. Това съобщи Симеон Арнаудов, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност на пресконференция днес.
Единната таксуваща система, т.нар тикет система, се предвижда да обхваща целия наземен и подземен обществен транспорт. Целта е тя да бъде максимално справедлива и да предложи още по-гъвкава тарифна политика, която да даде възможност за пътуване на базата на време и разстояние. Системата трябва да осигури видеонаблюдение във всички автобуси за по-голяма сигурност и безопасност на пътниците, каза Арнаудов.
Билетът за транспорт на софиянци да скочи на 1,60 лв., глобата - 40 лв.?
Системата трябва в реално време да прави маршрутизация и да генерира електронни документи, както и да прави различни анализи. Например да определя максималния брой гратисчии във всяко превозно средство. По този начин контролът ще премине на друго ниво и философия, каза Симеон Арнаудов. По думите му целта е гратис пътуванията да бъдат сведени до нива от 6-7%, каквито са европейските стандарти. В момента гратисните пътувания в столицата са около 10%.
В отговор на въпрос Арнаудов каза, че системата на градския транспорт в София е стабилна. Разплащат се всички задължения, няма просрочени задължения. Работи се за засилване на контрола на пътувания без превозни документи с цел повишаване на приходите.
Хиляди софиянци пред запор на заплатата за неплатен билет за градския транспорт
Арнаудов обобщи, че основната цел на промените е редовният ползвател на градския транспорт да бъде максимално удовлетворен и да пътува най-евтино, каквато е европейската практика. Покупката на единичен билет се свързва със случайни пътувания, които се налагат рядко. За такива пътници по-високата цена не би трябвало да е проблем, каза Арнаудов. Винаги и навсякъде в Европа най-скъпото пътуване е с единичен билет.