„Българска телекомуникационна компания“ ЕАД отнсе глоба в размер на 3 000 лв., заради това, че е държала своя абонат без телефон в продължение на осемнадесет дни. Санкцията е наложена от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС)в края на м.г., а с решение на Районен съд – Смолян от вчера, глобата е потвърдена.
Жалбата е подадена от абонат на компанията, който ползва услугата в смолянското село Киселчово. Според него, той е нямал възможност да осъществява връзка, както и да изпраща съобщения в периода от 08.03.до 26.03.2015г. От КРС извършили проверка по случая и констатирали нарушение от страна на БТК, като съответно наложили санкцията в размер на 3 000 лв. От своя страна, телекомуникационната компания обжалва решението пред съда в Смолян, като се оправдали с факта, че в този период е имало бедствено положение в района и това е попречило на компанията да предостави услугата. „По делото се установи, че в периода 08.03.2015г - 26.03.2015г жалбоподателят не е осигурил на абоната възможност за приемане и осъществяване на национални и международни повиквания, както и приемане и предаване на съобщения. Съдът намира, че наложената им санкция от 3000 лева е определена законосъобразно и правилно от наказващия орган“, се казва в мотивите на съда. Според магистратите деянието е извършено в период от осемнадесет дена, като същото не представлява "маловажен случай" на административно нарушение. „Жалбоподателят (БТК) не може да оправдава своето бездействие с факта, че е имало бедствено положение, като същото е отменено на 16.03.2015г.“, се казва още в решението на съда. Същото подлежи на касационно обжалване и протестиране в 14-дневен срок.