"Предложеното от администрацията увеличение на таксата за паркиране в Синята зона с 50% е драстично, но по-големият проблем е, че е ненавременно", заяви лидерът на ДСБ в Пловдив и общински съветник Пепа Деведжиева.
По думите й не може спирането на коли в центъра да поскъпва, без да е осигурена алтернатива. „Ако в буферните зони около централната граска част имаше изградени паркинги, на които хората да оставят колите си и после да се придвижват с градския транспорт или пеша, вдигането на таксата на 1.50 лв. би било обосновано. Но подобна алтернатива няма и поскъпването изглежда просто като опит да се пълни по-успешно градската хазна“, счита тя.
Според нея, принципно всяка Синя зона е своеобразен вид наказателна мярка, която има за цел да възпре хората да се придвижват с кола из абсолютния център и така допълнително да натоварват трафика и да задръстват улиците със спрени коли. Но преди да се взимат подобни мерки, на шофьорите трябва да се осигури възможност да оставят колите си в периферията на Сината зона, плащайки за това разумна цена. Нищо подобно не е налице в Пловдив, категорична е Деведжиева.
„Високата такса за Синята зона не само ще натовари бюджета на работещите пловдивчани. За майките с малки деца например тя ще е препятствие да ги заведат да играят в обновените площадки като тази в Цар-Симеоновата градина. Колко ще струва неколкочасова игра в тази градина на майка с малко дете, коятополучава майчинство от 340 лв.? Аргументите, че майките могат да се придвижват с градския транспорт, са неприемливи, защото по линиите все още има стари автобуси, качването с количка в които без чужда помощ е невъзможно“, допълни лидерът на ДСБ в Пловдив
„Местата за паркиране за хора с увреждания пък са крайно недостатъчни и новата цена ще засегне и тях. Отрязъкът от ул. „Ив. Вазов” от колелото на Първа градска болница до ул „Авкс. Велешки”, където местата за инвалиди са само две, макар да е ясно колко често се налага на тези хора да търсят помощ в здравно заведение, е добър пример за това. Същото е положението пред новотел „Пловдив”, където има само едно паркомясто за инвалиди. Очевидно е, че това не е адекватно отношение към хората с увреждания, затова и те сезираха Комисията за защита от дискриминация за тази наредба.
Не на последно място зад всяко увеличаване на таксите трябва да стоят публично представени разчети, от които на всички да стане ясно защо се налага то. Администрацията трябва подробно да обясни какъв е не само финансовият ефект от въвеждането на Синята зона до момента, но и има ли полза от това като облекчаване на трафика и като намаляване на проблема с паркирането. Подобен анализ няма. Затова и предлаганата мярка с вдигането на цената в този си вид няма да получи моята подкрепа“, мотивира се общинският съветник.