Директорът на Национална Художествена Гимназия "Димитър Добрович" Сливен Пенка Кушкиева с писмо до медиите изрази позицията си във връзка с позицията на учители в гимназията.
„Във връзка с голословните и неподкрепени от абсолютно никакви факти и обстоятелства станали предмет на тази груба атака срещу мен, искам да дам публичност на няколко основни факта от периода, в който съм била директор на Национална Художествена Гимназия "Димитър Добрович" Сливен".През 2011 г. когато станах директор на гимназията заварих годишен прием от 13 ученика, а гимназията беше пред реалната опасност от закриване. Общият брой на учениците беше 114, разпределени в пет паралелки. Близо пет години по късно този негативен тренд е вече обърнат, като за тази учебна година учениците са вече 149 в седем паралелки, като последният прием в гимназията е от 24 ученика. Следва и да уточня, че всеки един ученик в гимназията е приет след успешно положен изпит пред петчленна комисия, а не самоцелно и еднолично от мен", пише в исмото.
Творческите изяви на гимназията са още по многобройни. Реализирани бяха изложби в София, Стара Загора, Раднево, Котел, Сливен. Ученици на гимназията взеха участие в множество конкурси на регионално и национално ниво. Осъществени съвместни проекти с РИО -Сливен, Младежки дом, Община Сливен и други институции. Подобрихме материалната база, като закупихме мултимедийни устройства за три кабинета и конферентна зала. Извършен бе ремонт на покрива и измазване на фасадата на училището, както и на част от училищния интериор. В момента сме в процес на ремонт на зала за галерия и ателиета и реконструкция на дворната площ. „Моята дейност като директор бе обект на множество проверки от страна на Министерството на културата и други контролни органи, РИО на МОН по проект "Успех", РЗИ и по същите не бяха открити каквито и да е нарушения и пропуски в дейността ми.След всичко което съм направила за пет години не приемам за нормални хулите отправени към мен и то от колеги, които най-малко съм очаквала. Обвинявана съм, че съм "разбила" учителският колектив. Обвиняват ме в авторитарно управление. Това обаче далеч не е така. Още при постъпването ми на длъжност като директор на гимназията исках да съхраня преподавателският колектив и да има приемственост между моето управление и предишното. Следва да припомня, че през 2011 г., останалият вече без работа бивш директор на гимназията Тодор Терзиев бе назначен от мен като преподавател по живопис. Тогава той ме уверяваше, че ще ме подкрепя и подпомага в бъдещата ми работа като млад директор. Бързо обаче, след назначаването си Терзиев забрави тези свой обещания, даже напротив, започна всячески да подбива моя авторитет като директор, като тази "кампания" достигна своя апогей последните дни.
Следва и да добавя, че в гимназията и към момента , като преподаватели работят и няколко роднини на Тодор Терзиев, един от които е неговата съпруга. Тук е мястото да поясня, че и не възразих и оставих на работа като преподавател Ташко Попов, който въпреки, че е пенсионер изяви желание да продължи да учителствува. Съобразих се с това негово желание, мотивирана, че неговите знания и умения ще бъдат в полза на възпитаниците на гимназията. Нали разбирате, че ако целях авторитарно управление, то нямаше да назнача повторно в училището Терзиев, а относно Ташко Попов същият щеше да бъде освободен от длъжност поради достигане на пенсионна възраст. Ако бях авторитарен и реваншистки настроен ръководител, щях ли да работя с тези хора и роднините на Тодор Терзиев. Именно защото не съм такъв човек, не сторих това, защото в тяхно лице виждах хора, които ще ме подпомагат в дейността ми като директор и ще бъдат един обективен коректив, нещо което обаче последните години не се случи, даже напротив.Сега обаче горепосочените лица, както и Дойчинов, който беше другият кандидат за Директор на гимназията на последният конкурс, поведоха грозна кампания срещу мен, явно неудовлетворени от резултата от конкурса, който спечелих и може би водени от свои лични амбиции.Винаги съм участвала активно в разискването на предложения разглеждани в педагогически и художествени съвети, но не винаги съм ги реализирала, тъй като макар и добри същите са били в противоречие с нормативните актове и тяхното осъществяване щеше да доведе до негативни законови последици, в т.ч. и за училището.
Пошлостта на подетата срещу мен капания достигна и до своя връх, като се намеси и името на синът ми, който е ученик в гимназията, като му се приписаха думи които той никога не е изричал. От родители на ученици в гимназията разбрах с огорчение, че се правят опити в злостните атаки срещу мен да се включат и ученици на гимназията, което е недопустимо и укоримо, както от етична и морална, така и от законова гледна точка. Заявявам,че подетата срещу мен кампания е сериозен удар не само срещу мен, а и срещу гимназията която ръководя въз основа на открит и законосъобразен конкурс проведен от Министерството на Културата.
Въпреки опитите да се нанася психически тормоз на мен и моето семейство, аз няма да се поддам на провокациите и с оглед постигнатите резултати в последните пет години ще продължа да работя за благото и развитието на Национална Художествена Гимназия "Димитър Добрович", Сливен, за да запазя мястото й като едно от елитните учебни заведения в Сливен и България, пише още в писмото.