И след 1 април: Общината плаща на база км пробег и вместимост на автобусите
И след 1 април: Общината плаща на база км пробег и вместимост на автобусите / © sxc.hu

Община Пловдив ще разпределя между превозвачите средствата, които от 1 април ще влизат в градската хазна от продажбата на карти и електронни билети за пътуване, съобщи за Дарик радио зам.-кметът по „Транспорт“ Златин Велев. Досега основните приходи на превозвачите се формираха от продажба на билети, карти и получаване на субсидии - държавни и общински.

„Методиката на разпределение на средствата се запазва и след въвеждането на електронното таксуване и ще е както досега - на база километър пробег и пътниковместимост на автобусите“, поясни още Велев. Запазва се и субсидията за транспортните фирми, заложена в бюджет 2016.

Остава и още една позната практика: приходите от продажбата на билети в автобусите ще са за съответния превозвач. Методиката важи и за картите – средствата ще са за фирмата, която изпълнява съответната линия.

Припомням, че цената на еднократните билети и преференциалните карти за градския транспорт в Пловдив ще се запази след въвеждането на електроннното таксуване от началото на другия месец. Преференциалните карти за пътуване остават 16 лева, ще може да се пътува още с почасов билет, а цената на картата за пътуване по всички линии в рамките на един месец ще е 50 лева.

3 месеца гратисен период ще имат пловдивчани и гостите на града за да свикнат с новата система. И след 1-ви април хората все още ще могат да си купуват книжни билети вътре в автобусите, като кондукторите, освен че ще продават билети, ще трябва да разясняват нововъведенията.