Коя е най-голямата галактика?
Коя е най-голямата галактика? / © ThinkStock/Getty Images

Далечна структура от галактически суперкупове с дължина един милиард светлинни години може да е най-големият обект, откриван в Космоса.

Това пише New Scientist, цитиран от агенция „Фокус". Отделни галактики като нашия Млечен път се свързват заедно в купове чрез силата на гравитацията. Тези купове се струпват в суперкупове, които от своя страна се свързват заедно в дълги линии от галактики, наречени стени. Вселената наподобява космическа паяжина от материя, заобиколена от празни пространства, а тези стени са най-плътните й нишки.

Учени откриха най-обширната звездна система във Вселената

В съседство до нас се намира Великата стена на Слоун, а през 2014 година учени откриха, че Млечният път е част от система от суперкупове, наречена Ланиакеа. И двете са с титанични размери.
Новооткритата Велика стена Бос (BOSS) е с обща маса вероятно 10 хиляди пъти масата на Млечния път и е с две трети по-голяма от всека от останалите две. Тя е открита от Хайди Литцен и екипа й от Института по астрофизика на Канарските острови.съдържа 830 галактики, които можем да наблюдаваме от Земята и вероятно още много други, които са твърде бледи, за да ги засечем с телескоп.