Наръчник предлага позитивни модели срещу дискриминацията в училище
Наръчник предлага позитивни модели срещу дискриминацията в училище / Thinkstock/Getty Images

Как да се справим с дискриминацията и да преодолеем негативните стереотипи и нагласи сред учениците? Отговор на въпроса дава наръчникът „Един за всички - всички за един - разработване и прилагане на методология на позитивни ролеви модели срещу дискриминацията в училище".

Любопитното и новото е, че в основата на методологията е заложено използването на позитивни ролеви модели в лицето на реалните личности: Мартин Лутер Кинг, Майка Тереза, Малала Юсуфзай, Нелсън Мандела, Махатма Ганди, Стивън Хокинг и Алберт Айнщайн, които чрез начина си на живот, работата си и делото си са отстоявали човешките права и свободи и са се борили срещу различни видове дискриминация.

Наръчникът е разделен на шест модула, като всеки е посветен на дадена личност, която на свой ред се свързва с борбата срещу определен тип дискриминация. Всеки от модулите е разделен на две части, изработени така, че да могат да бъдат проведени в два отделни учебни часа от по 40 минути. Шестте модула формират цялостната методология. Във всеки модул са включени дейности, използващи определен набор от подходи и методи на преподаване.

„Всеки модул започва с игра, която илюстрира определен тип дискириминация и поставя децата в ролята им или на дискриминиран, или на дискриминиращ по някакъв признак. Например, има игра, която разделя момичетата от момчетата и дава известна привилегия на момчетата. Веднага след нея започва дискусия, в която се обсъжда равенството между половете. Наръчникът вече е представен пред учители от Враца и Благоевград, утре предстои това да се случи в Стара Загора. Разчитаме на интерес от учителите, за да може да го прилагат в практиката", сподели в ефира на Дарик радио Стара Загора съставителят на наръчника Димитър Лазаров.

Наръчникът „Един за всички - всички за един - разработване и прилагане на методология на позитивни ролеви модели срещу дискриминацията в училище" предлага методология за работа с ученици от прогимназиален курс, разработена в рамките на проект „Един за всички - всички за един - разработване и прилагане на методология на позитивни ролеви модели срещу дискриминацията в училище", финансиран в рамките на Програмата за подкрепа на НПО в България по финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014.