Учители скочиха срещу предложения в учебните програми
Учители скочиха срещу предложения в учебните програми / sxc.hu
Учители скочиха срещу предложения в учебните програми
84588
Учители скочиха срещу предложения в учебните програми
Учители скочиха срещу предложения в учебните програми
  • Учители скочиха срещу предложения в учебните програми
  • Учители скочиха срещу предложения в учебните програми

Срокът за обсъждане на учебните програми за втори, шести и осми клас ще бъде удължен с поне две седмици.

Това съобщи министърът на образованието Меглена Кунева по време на обсъждането им в столицата.

По думите на Кунева в новите програми българската история и българската литература имат много по-голяма тежест, отколкото в сегашните програми.

Досега българската история в целия курс заемаше 46 процента от цялото съдържание, а вече е 56 процента. Българските творби в курса по литература са 90 от всичките 120, които се изучават след пети клас.

4 години ще се учи изцяло българска литература в училище

Преподаватели обаче скочиха срещу някои предложения на министерството и поискаха по-голяма свобода в материала, който преподават, както по Български език и литература, така и по История и цивилизации.

Според преподавателя по литература от 144 СОУ Радина Асенова на учениците и техните учители трябва да се дава по-голяма свобода:

"Защо деца учат произведения за възрастни - това е ключов проблем, с който се сблъскваме. По-големите вече ме питат - къде е тук моята съдба. Ние учим само архаични произведения, няма нищо съвременно, нищо градско, нищо от съвременната литература. Третият въпрос, който ми задават, е забранено ли е живи автори да се включват в учебника".

От Министерството се съгласиха със становището на Асенова, но главният експерт Милена Иванова обясни, че новите програми решавали голяма част от проблемите:

"Ситуацията в училище може би в момента на много места е такава. Програмата е едно от средствата за постигане на целите, другите са учебникът и учителят. Смятам, че учителят в момента няма голяма свобода, защото има огромно като обем учебно съдържание. Но аз мисля, че в програмите е заложена възможността за решаване на този проблем".

Във вторник дискусиите продължават във Велико Търново, а в сряда в Пловдив, посочиха още от МОН.