Фактурите на Топлофикация с нов дизайн, въвеждат код платец
Фактурите на Топлофикация с нов дизайн, въвеждат код платец / Thinkstock/Getty Images
Фактурите на "Топлофикация" с нов дизайн, въвеждат код "платец"
84220
Фактурите на "Топлофикация" с нов дизайн, въвеждат код "платец"
Фактурите на "Топлофикация" с нов дизайн, въвеждат код "платец"
  • Фактурите на "Топлофикация" с нов дизайн, въвеждат код "платец"
  • Фактурите на "Топлофикация" с нов дизайн, въвеждат код "платец"

Разходите по делата на „Топлофикация"-София за задължения до 300 лева да бъдат в размера на дължимата сума. За това настояват от Столичния общински съвет. По този начин ако неизплатеният дълг към дружеството е 8,75 лева, то адвокатското възнаграждение трябва да бъде същата сума, обясни председателят на местния парламент Елен Герджиков. От утре "Топлофикация" започва да обновява базата данни на клиентите си, като се предвижда да бъде въведен код „платец", който да допълни или замени сегашния абонатен номер. Промяна ще има и при графичното оформление на фактурите, така че да се забелязва просроченото задължение на абоната.

Според Наредбата за определяне на адвокатските възнаграждения, когато делото е за задължения до 1000 лева, се начисляват юридически разноски в размер на 300 лева, а когато е над 1000 лева, сумата отново е 300 лева плюс процент от горницата. Столичният общински съвет възнамерява да задължи „Топлофикация"-София да изисква от съда при задължение по-ниско от 300 лева, адвокатските разноски да не бъдат по-високи от размера на изискуемата сума, посочи председателят на съвета Елен Герджиков.

"Това означава, че ако задължението на съответния клиент е 50 лева и то не е погасено в сроковете, в които трябва да бъдат погасени, при съдебното производство дружеството ще претендира за заплащане на разноски по защитата не повече от 50 лева. В тази ситуация ние няма да имаме случаи, в които изискуемите суми да са малки, а за сметка на това юридическите разноски, които се начисляват от съда, да бъдат непропорционално големи", каза Герджиков.

От утре дружеството започва да обновява своята база данни, допълни Герджиков. Досега е актуализирана информацията на 60 000 абонати.

"Ще започнат да се вкарват мобилни телефони, защото тя наистина не е пълна и част от проблемите възникват именно, когато не може да се намери съответният клиенти", допълни той.

Друга новост е въвеждането на код „платец" на фактурата, който да замени сегашния абонатен номер, поясни председателят на местния парламент.

"Така всеки клиент на Топлофикация ще има индивидуален код и задълженията ще се водят на този индивидуален код. Няма да се губи връзката с него при смяна на адреса", каза още той.

От следващия месец информацията за просрочени задължения и предстоящо съдебно производство ще бъде изнесена на фактурата, така че клиентите да не пропускат.

Как ще изглеждат новите фактури вижте ТУК