Държавата окончателно се отказва да строи 15 км тунел под Кресненското дефиле като част от автомагистрала "Струма". Преди експертите да обявят причините за отказа да се строи пътното съоръжение – сеизмичната зона и нарушаване на екологията в района, където трябва да бъде изградено, то беше определено като най-дългия и най-скъп тунелен път в Европа.
Вицепремиерът Томислав Дончев отговаря пред Минка Минчева, репортер на вестник "100 вести" за тунела под връх "Шипка":
"Министерски съвет вече е взел решение за строителството на тунела, като в същото решение е отбелязано, че ако не достига европейско финансиране, той ще се изгражда с национално. Затова какви технически решения и колко струват те по другите проекти на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" са без значение за реализацията на проекта. Към момента усилията са свързани с изграждането на довеждащия път.
Големият проблем там е не липсата на пари, а доскоро теклите съдебни процедури, свързани с отчуждаване на тeрени. Надявам се всичко да е приключило до напролет, за да може строителството на двата големи обекта - малкият тунел под Бакойския баир и естакадата под Синкевица - да продължи".
Източник: "100 вести"
Още по темата:
Строителството на тунела под връх Шипка може да започне през 2017-а година, а усилията за довършване на обходния път на Габрово продължават, обяви при посещение в града в края на декември миналата година, министърът на регионалната развитие Лиляна Павлова, цитирана от DarikNews.bg.
През май 2015 година правителството потвърди ангажимента на България за строителството на Фаза II от проекта „Обход на гр. Габрово”, включваща тунел под връх Шипка, съгласно индикативните стойности в размер до 520 млн. лв., при наличие на свободен финансов ресурс в рамките на бюджета на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020, и/или със средства от държавния бюджет на България при спазване на изискванията на Закона за публичните финанси.