Започва строителството на метростанция 8 "Орлов Мост". Това съобщиха строителите - "Евро Алианс Тунели" АД. Обектът ще бъде изграден 24 метра под пътното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".
Това е най-сложният проект от новия етап в строителството на софийското метро, като дълбочината се налага заради преминаването на тунел под Перловската река и вече изградените съоръжения на Първи метродиаметър.
Строежът на метрото промени движението в столицата за две години
Новата станция е разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина, като според утвърдения проект на Столична община за нея са предвидени два входа. Първият ще е от към езерото Ариана. Входът ще е от съществуващия подлез, като чрез изпълнение на тунел по Нововстрийски тунелен метод (НАТМ) ще се преминава под бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и Перловската река. Така ще се влиза на вестибюлното ниво на бъдещата станция. Вторият вход ще е от съществуващия подлез на кръстовището на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул. "Цар Освободител". Предвижда се подлезът, който е частично открит да се закрие изцяло и да се направи връзка с Първия Метродиаметър.
Строят третия лъч на столичното метро при сложни геоложки условия
Изпълнението е много сложно заради геоложките условия и високите подпочвени води. По-голямата част от станцията се изпълнява именно по НАТМ, за да не се засяга кръстовището и да не се предизвикват задръствания. Методът се прилага и с цел да се запази Княжеската градина и нейните растителните видове, което е от особена важност не само за района, но и за града като цяло.
По време на строителните работи спирката при Орлов мост е изместена със 100 м напред от съществуващото си местоположение на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Промените в организацията на движение ще продължат до 1 февруари 2018 г.
Източник: БТА