Така широко обсъжданата такса е такса не за присъствие, а за неподходящо поведение, която до момента не е и изискана от нито един от посетителите. Децата и родителите не са дискриминирани. Става въпрос за опит за превенция и налагане на утвърдена ценностна норма, за да не са в същия смисъл дискриминирани останалите посетители. В Стара Загора има повече от 10 заведения с нормален достъп, където има детски кътове. Категорични сме, че в заведения без такива не може да се очаква сервитьорите да са аниматори, а отговорността за здравето на децата да се разделя между родители и персонал. Това е позицията на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите в Стара Загора относно такса "детe" в кафе аперитив „Бизар".
„Станахме свидетели на журналистически материали, предизвикани от действие на собственик на заведение за хранене в Стара Загора. Ние познаваме отлично Лъчезар Шулеков. Икономист по професия, той работи в бранша повече от 10 години. С днешна дата осигурява работа на повече от 20 човека. Той е член на Управителния съвет на Сдружение на хотелиерите и ресторантьорите в Стара Загора. Един от учредителите на Сдружението, винаги обществено активен и много прецизен в работата си. Разбираме, че по конкретния повод са сезирани две комисии, които обаче все още не са излязли със становища, а са в процес на процедура по проверка на случая. Не оспорваме правото на родителите, които видяхме с мнение, не сме правораздавателен или проверяващ орган, но имаме мнение. То е друга гледна точка. Тъй като се отвори обществена дискусия по темата, ние благодарим на медиите, че заострят вниманието на бизнеса, но и на родителите. През следващата седмица Сдужението ни ще организира кръгла маса по проблема с участие на граждани и институции", се казва в писмо, разпространено до медиите.