Веднага след празниците изданието "Дейли мейл" публикува статистика, според която само във Великобритания са върнати нежелани подаръци на стойност над 200 милиона паунда. В България данните показват, че ненужните подаръци са една четвърт от получените.
Възможно ли е да ги върнем?
В Америка и в много други страни, за да върнеш дадена стока е достатъчно да кажеш, че не ти е харесала. Правят се също и базари, на които всеки може да отиде и да размени нежелана вещ за друга, която му допада повече.
Британците връщат нежелани коледни подаръци за 207 млн. лири
"В България законът предвижда връщането на стока в 14-дневен срок, само ако е закупена през интернет, а покупките от търговската мрежа могат да бъдат върнати единствено при наличие на дефект", коментира за "Часът на Милен Цветков" по Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Според него трябва да се информираме предварително, за да не останем после разочаровани.
Моторната резачка е най-нежеланият от жените коледен подарък
След еуфорията по Коледа в моловете, идва ред на еуфорията в мрежата.
„Докато за големите вериги сезонът преди празниците е най-активен, при нас е обратното - хората сега се учудят какво да правят с нежеланите подаръци и как да се освободят от тях", обяснява Пламен Нонински от платформа за безплатни обяви.
Решението - да ги върнем там, от където са купени.
Проблемът:
„В България не е много прието да направиш подарък с касова бележка за покупката, обикновено цената се скрива, и това възпрепятства и българите да връщат неща", казва Богомил Николов от „Активни потребители".
Рисковете:
„При една такава препродажба новият купувач вече не може да ползва правата си на потребител по отношение на гаранцията, освен ако продавачът не му предостави касова бележка, гаранционна карта", коментира Богомил Николов от „Активни потребители".
А всичко, закупено в интернет, можем да върнем до 14 дни без да дължим обяснения. След това - само при дефект или повреда. И то ако имаме гаранция.
Източник: Novanews.bg