В Градски транспорт нямало забрана за сайта с разписанието на варненските автобуси
В Градски транспорт нямало забрана за сайта с разписанието на варненските автобуси / снимки: varnatraffic.com и visit.varna.bg

Ръководството на „Градски транспорт" ще потърси разговори с авторите на Varnatraffic.com, които се заканиха да прекратят поддържането на сайта, на който може да бъде проверено разписанието на автобусите на градския транспорт в морската столица. Това заяви за Дарик прокуристът на общинската фирма Максим Тодоров. Той призна, че дружеството не плаща нищо на сайта, но приложението е полезно за ползващите градския транспорт.

„Градски транспорт" няма договорни отношения със сайта. Общинското дружество обаче предоставя информация на операторите на Varnatraffic.com, защото, според Тодоров, тя е полезна за Варна и варненци.

Шефът на „Градски транспорт" припомни, че техният сайт също информира за разписанието и движението на колите на общинския превозвач. „Колкото повече информация обаче има и колкото повече сайтове информират, толкова по-добре", коментира транспортният шеф.

Спират сайта с разписанието на варненските автобуси

Завчера авторите на Varnatraffic.com обявиха във фейсбук страницата си, че ще прекратят поддържането на сайта през февруари. Като причина те изтъкват, че на общинското дружество „Градски транспорт" е било забранено да развива страницата, за да не се пречи на усвояването на средствата по проекта за интегриран градски транспорт. Потребителите на сайта са над 28 хиляди, разкриха от Varnatraffic. Те обявиха, че са планирали спирането по-рано, но информацията би могла да бъде полезна в студовете.

„Нямам забрана от никой за нищо. Не могат да ми забранят да правя нещо, за което нямам договорни отношения", отговори Тодоров. Той уточни, че в проекта за интегриран градски транспорт на Варна не се работи по подобен информационен сайт, но това можело да се случи по-нататък, като надграждане на системата.

Информационната система работи с помощта на смартфони, с каквито са снабдени всички градски рейсове във Варна, включително и на частната фирма "Транстриумф". Смартфоните са програмирани и подават информация до диспечерски център, който автоматично обработва информацията.

Телефоните в колите на "Транстриумф" са закупени от частната форма, докато в "Градски транспорт" са осигурени от мобилен оператор, разкри Тодор Тодоров - един от създателите на специализирания сайт.

Varnatraffic.com е създаден през 2013 г. като вид демонстрация какво би могло да стане по проекта за интегриран градски транспорт. Целта е била да бъдат ползвани като подизпълнители по проекта, сподели програмистът.

„Ако това не се случи, вторият ни план беше, че в края на краищата има система, от която би следвало да се направи по-добра", посочи специалистът.

Системата може да се подобри и да предлага повече полезна информация за потребителите. Яснотата за бъдещето на проекта обаче спира създателите на сайта да го развиват.

„На нас просто ни е болно, че времето си върви и бихме могли да го направим много по-точен, но при условие, че има някаква яснота дали системата ще се ползва. За нас хепиенд би било, ако по проекта за интегриран градски транспорт се получи някакъв друг супер точен и хубав сайт и ние да си спрем нашия с чиста съвест. А в момента тръгваме да го спираме и наистина има голям отзвук. Изглежда, че на хората им е нужен", сподели още Тодоров.

В "Градски транспорт" нямало забрана за сайта с разписанието на варненските автобуси
netinfo

Въпреки че „Градски транспорт" имат сайт, който информира за разписанието и движението на автобусите и тролеите им, в сайта на Общината има препратка към сайта Varnatraffic.com