Подписаха договорите за Лот 3 на АМ „Струма“
Подписаха договорите за Лот 3 на АМ „Струма“ / пресцентър

В присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и транспортния министър Ивайло Московски, днес бяха подписани договорите за проектиране и строителство и супервизия на Лот 3.1. на АМ „Струма“, съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Участъкът между Благоевград и Крупник е с дължина от около 13 км, а стойността на договора за строителство е 186 млн.лв., осигурени от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Малко над 2 млн.лв. е стойността на договора за строителен надзор.

Предвидено е строителството на 8 бр. мостови съоръжения с обща дължина от около 850 м, 3 бр. надлези, 3 бр. подлези, 4 бр. селскостопански подлези и 3 пътни възли.

„Първи, основен приоритет за 2016 г. е екипът на строителя да извърши всички необходими дейности по допроектирането на 13-километровото трасе и съоръженията, които трябва да се изградят. Екипът на НКСИП, с огромното съдействие и роля на областния управител на Благоевград и кметове на региона, трябва да се справят с отчуждаването на имотите, защото отчуждителните процедури са тези, които могат да „обърнат каруцата“ или да помогнат и още лятото на следващата година да започнат строителните дейности“, отбеляза Павлова.

Според нея графикът е доста пренатегнат и свит, като строителните дейности трябва да приключат за около 3.5 години.

В края на септември бяха подписани и договорите за строителство на Лот 3.3 между Кресна до Сандански, като там вече вървят дейностите по проектиране и отчуждаване на терените, а Павлова изрази надежда строителството също да започне през пролетта или лятото на 2016 г. Тя напомни, че тече и тръжна процедура за избор на изпълнител за тунела при Железница.

По отношение на Лот 3.2, който е с дължина от 20 км и включва преминаването през самото дефиле, министър Павлова информира, че е готов идейният проект, като текат процедурите по изготвяне на Оценката за въздействие на околната среда.

Предстои в началото на годината да се проведат обществени обсъждания, след което цялостният проект ще се подаде за издаване на решение от МОСВ, след което ще се пристъпи към окомплектоване на апликационната форма за одобрение на проекта от ЕК. След нея ще бъдат обявени тръжните процедури за избор на изпълнител по трасето.