Секторни помирителни комисии ще решават потребителски спорове от Нова година. Те ще разглеждат конфликти в няколко области - енергетика, ВиК, телекомуникации, транспорт и финансови услуги. Това съобщиха от Комисията за защита на потребителите, която ще бъдат администратор на тези комисии.
Целта на създаването им е да се решават спорове между потребители и търговци извън съда. Възползването от помирителните комисии няма да струва пари на потребителите, а според председателят на Комисията Димитър Маргаритов така споровете ще се решават по-бързо, защото законовият максимален срок за работа по определен случай е 90 дни.
Друго нововъведение на комисията е, че от Нова година горещият й телефон за подаване на сигнали ще присъства и на касовите бележки, като по този начин потребител ще може да отправи оплакване или да сигнализира за нередност още в магазина.