Телефонът за жалби на КЗП ще присъства на касовите бележки
Телефонът за жалби на КЗП ще присъства на касовите бележки / КЗП

От следващата година горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите (КЗП) - 0700 111 22, ще присъства на касовите бележки. „Идеята е да бъде под ръка на хората и при възникване на нередности те да могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина”, съобщава Димитър Маргаритов, председател на институцията в интервю за в. „Стандарт”.

През почивните дни за Коледните празници в КЗП на него са регистрирани около 45 обаждания. „Хората ни търсиха преди всичко за консултации относно възможността да върнат подаръци, които не са били харесани, или да научат повече за правата си и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока. Отдаваме малкия брой сигнали и на силните ни превантивни кампании”, коментира Маргаритов.

Комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната по кампанията за коледно-новогодишните намаления. „Констатирахме и нарушения, като например това, че някои търговци не бяха спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обекта. Натъкнахме се и на случаи, в които върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата след приспадане на отстъпката. Установихме и такива случаи, в които търговците обещават по-висок процент на намаление от този, който реално предоставят при продажбата”, обяснява Маргаритов.

Той посочва, че при онлайн покупките около празниците най-често възникващият проблем е свързан с липсата на наличности на най-желаните от клиентите артикули. По направлението безопасност на стоките КЗП извършва около 3500 проверки годишно. На интернет страницата си комисията поддържа регистър със снимки и описание на доказано опасните стоки в България и на общоевропейския пазар.