Финансово стабилизиране на община Видин и добре работеща администрация цели кметът Огнян Ценков през новата година
Финансово стабилизиране на община Видин и добре работеща администрация цели кметът Огнян Ценков през новата година / Община Видин

Инвестиции, нови работни места и модерна общинска администрация през 2016-та - това бяха едни от основните акценти, върху които кметът на Община Видин Огнян Ценков насочи вниманието по време на традиционната среща с медиите в навечерието на Новата година. Тя се проведе след последното заседание на местния парламент за 2015-та.

Видинският кмет коментира накратко внесените от него за разглеждане предложения в Общинския съвет. Той се спря по-подробно на три проекта по програмата за трансгранично сътрудничество между България и Сърбия, с които общината кандидатства за финансиране по различни приоритетни оси. Чрез тях може да бъде осигурена техника за сметосъбиране и сметоизвозване, да се проведе фестивала „Дунавски вълни", като с част от средствата бъдат закупени нови инструменти за Градския духов оркестър, АНПТ „Дунав" и Симфониета - Видин, да се закупи апаратура за ранно наблюдение на заболявания на деца, свързани с гръбначни изкривявания.

По повод приемането на Наредбата за прозрачност на финансите в общината, Огнян Ценков каза, че в предизборната си платформа е поел ангажимента, заедно със своя екип, за цялостно прозрачно управление. Този ангажимент ще залегне в Програмата за управление, която ще бъде гласувана на януарското заседание на ОбС. Кметът на Видин се спря и на мерките за финансово стабилизиране на общината, предприети веднага в началото на мандата, които вече дават резултат. Той благодари още веднъж на гражданите и юридическите лица, които са се отзовали на призива му за спешно плащане на задълженията за местни данъци и такси.

Ценков съобщи, че е започнало разплащането на дължимите суми на 10-те фирми със средствата от безлихвения заем в размер на 2 милиона лв. С 4 от тях са сключени споразумения, за да се гарантира сигурност, че няма да бъдат налагани запори на общината за определен период от време. От 23 декември Община Видин вече е без запорирани сметки.

„Това е благодарение на всички нас, на доверието, което постепенно възвръщаме в бизнес-партньорите. Много се надявам то да е за продължителен период от време и това ще бъде една от основните задачи през 2016 г. За по-малко от два месеца ръководството на Община Видин успя да реши спешните въпроси, да покаже, че ще върви в една последователност и упорито ще следва принципите, които сме поели като ангажимент и ще продължаваме да печелим доверието на гражданите" - заяви Ценков.


Видинският кмет коментира също Наредбата за насърчаване на инвестициите в общината. Тя дава възможност за ползване на облекчения от съответния инвеститор. Градоначалникът съобщи, че до момента има отправени две инвестиционни предложения, които са във фаза „проучване" и са свързани с разкриването общо на около 150 работни места. Друга тема, която засегна, бе възможността за откриване на ВУЗ. Има изясняване на позицията за изграждане на филиал на Плевенския медицински университет във Видин и това също е сред приоритетните цели през следващата година.


На срещата с медиите секретарят на Община Видин Иванела Андреева се спря на намерението на ръководния екип администрацията да работи „с лице към хората". Вече е започнала промяна на вътрешните правила на работа и предстои внедряването на унифицирани услуги, а това ще бъде облекчение както за гражданите, така и за служителите. Има възможност да се кандидатства с проект по втората покана за трансгранично сътрудничество, която ще стартира след месец януари догодина, във връзка с модернизация на общинската администрация.


Заместник-кметът на общината Венци Пасков направи кратка равносметка на свършеното в сферата на хуманитарните дейности и социалната политика. Той заяви, че са били предприети мерки във връзка с някои поизоставени проекти и е туширано създалото се напрежение заради забавените възнаграждения на личните асистенти. Средствата са разплатени, както и тези на приемните семейства. Пасков се спря и на предстоящи проекти по отношение на социалните услуги, образованието и културата.

„Там, където е необходимо нашето партньорство, ние сме винаги отворени. Много неща предстои да се случват във Видин и се надявам да станат факт, за да могат жителите да се чувстват по-комфортно" - каза заместник-кметът.


В края на срещата Огнян Ценков вдигна наздравица с думите: „Да изпратим с хубави спомени старата година, с големи надежди и очаквания да посрещнем Новата! За да се изпълнят, ние сме хората, които трябва да сме активни, да реализираме нашите планове и постигнем поетите ангажименти към всички съграждани - да превърнем нашата община в по-добро място за живеене, където децата ни да могат да растат, учат, работят и живеят".