Заместник-посланикът на Австрия Томас Щьолцл връчи наградата за постижения в междукултурния диалог на екипа на Център “Амалипе“. Наградата е на Австрийското федерално министерство за Европа, интеграция и външните работи. Тя е признание за дейността на център „Амалипе” и на всички представители от организацията, които от години работят с ромските деца от ОУ „п. Р. Славейков“ в лясковското село Джулюница.
Наградата получи председателят на „Амалипе“ Диян Колев. Отличието е присъдено за успешната реализация на проекта „Всеки ученик може да бъде отличник” за намаляване на отпадането на ромските ученици от училище . На церемонията присъства кметът на Община Лясковец д-р Ивелина Гецова и много други приятели на училището и организацията.
Символичен домакин бе директорът на ОУ „П. Р. Славейков” Даниела Христова, а ромските деца поднесоха поздрав за приятелите си от “Амалипе” и за заместник-посланика Томас Щьолцл. Най-приятната изненада за дипломата бе изпълнението на песента „Тиха нощ, свята нощ” на немски език, съпътствана от красив танц. Драматизация на приказката „Сливи за смет” и още много изпълнения представиха учениците, показвайки как заедно творят, учат и се забавляват децата от различните етноси.
Д-р Гецова подчерта, че ефективната работа с учениците от ОУ „П.Р.Славейков” в Джулюница, с техните учители и семейства, води до по-високо ниво на образование, до пълно преодоляване на проблема с отпадащите от училище ученици и способства за насърчаване на ученето през целия живот.
„Искам да отбележа, колко високо ценя приятелството и положителното развитие на нашите отношения вече години наред. Надявам се, че и занапред ще продължим да изграждаме мост на сътрудничество и ефективни контакти за по-доброто бъдеще на децата”, каза още тя. Директорът на училището поднесе на посланика, на Деан Колев и на кмета д-р Гецова подаръци- красиви пана с изображенията на Христос и Богородица, които децата са изработили специално за гостите. След церемонията и награждаването, австрийският заместник-посланик разгледа училището и обновените класни стаи, ресурсния кабинет и този, в който ромските деца работят заедно със своите учители и родители по различните проекти.