8 признака, че сте под голям стрес в работата
8 признака, че сте под голям стрес в работата / Thinkstock/Getty Images

Малко стрес на работното място може и да помага на хората, но съвсем не е здравословно да работиш под постоянен стрес. Това е преценката на Джоан Кингсли, терапевт, който е посветил 25 години на изследване на психологията на работното място, съобщи в. „Индипендънт".

Кингсли е съавтор на книгата „Свободна от страх организация: Жизненоважни прозрения на неврологията за трансформиране на вашата бизнес култура". Тя стигнала до заключението, че има осем признака за това, че изпитвате стрес на работното си място и дава съвети какво можете да направите по въпроса.

„Трябва да мислите какъв вид личност сте и дали обикновено сте под стрес. Например аз работя добре под напрежение. Ако имам краен срок, работя най-добре, когато крайният срок наближава. Някои хора трябва да планират по-напред във времето", каза Кингсли.

Тя допълва, че известна доза стрес е част от нормалния живот, но чувство на страх или гняв в хода на работното време е сигурен знак, че сте прекалено стресирани. Други признаци на това състояние са: изпитване на паника; неспособност за концентрация; чувството, че не можеш да се справиш; изпитване на трудност в конкретен момент; усещане за претовареност; пресъхване на устата; получаване на присвиване в стомаха; повишаване на пулса.

Според Кингсли, ако някои от тези симптоми са налице продължително време, това може да означава повишаване на риска от вдигане на кръвното налягане, инфаркт или спад на имунната система, което може да доведе до други заболявания като грип или настинка.
Избягването на стреса е много просто и включва взимане на повече почивки. Според експерта не трябва да се работи повече от 90 мин. Без прекъсване. Доказано било, че мозъкът не може да се концентрира за повече време, така че след като изтече час и половина, трябва да бъде направена почивка. В противен случай човек няма да работи добре.

Кингсли призовава организациите да подкрепят усилията за намаляване на стреса сред техните служители.

Източник: БГНЕС