Ангелкова: Важно е да използваме всички възможности за реклама
Ангелкова: Важно е да използваме всички възможности за реклама / снимка: БГНЕС

Връзката между киното и туризма е очевидна и за мен е много важно да експлоатираме всички възможности за реклама на страната. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред „Фокус" във връзка с новия клип с участието на холивудските актьори Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Салма Хайек, Антонио Бандерас и Ейдриън Броуди, който рекламира България като кино дестинация.

Защо клипът за България със световни звезди разбуни духовете?

„Данните, които ние имаме показват, че местата, където е сниман един филм, след това се радват на голям интерес от страна на почитателите му. Например само след снимките на „Хари Потър" с 50% нарастват туристите в показаните във филма локации, с посещаемостта на Лайм парк, отново в Англия, след екранизацията на „Гордост и предразсъдъци" се увеличава със 150%", обясни министър Ангелкова.

Тя допълни, че сериалът „Игра на тронове" е сниман и в Хърватия, която от липсваща на кино картата страна, сега вече заема едно много сериозно и дори водещо място на нея, а мястото, където е снимана поредицата в Хърватия, се превръща в хитова туристическа атракция.

Силвестър Сталоун и Джейсън Стейтъм рекламират България (ВИДЕО)

Министър Ангелкова изтъкна също, че кино туризмът не се влияе от сезонността. „За мен е много важно да следваме тенденциите. В Европа страните се борят за място на световната кино карта и във всяка една дестинация се стреми да привлича световни звезди. Ние имаме този уникален шанс и смятам, че трябва останем на тази карта, а и да минем на едно от челните ѝ места", заяви тя.

Източник: Фокус