Посрещаме редовни чартъри от Тел Авив
Посрещаме редовни чартъри от Тел Авив / снимка: Дарик радио Пловдив, архив
Посрещаме редовни чартъри от Тел Авив
81850
Посрещаме редовни чартъри от Тел Авив
  • Посрещаме редовни чартъри от Тел Авив

До месец се очаква да приключат концесионните анализи и да стане ясно при какви параметри ще бъде обявена концесията на Летище Пловдив. Това съобщи в ефира на Дарик изпълнитеният директор на дружеството Владимир Щърбанов.

По отношение на идеята пловдивският аеропорт да стане общинска собственост, Щърбанов коментира лаконично, че не вижда голяма разлика между това дали акциите на дружеството са собственост на общината или на държавата.

Финансовото състояние на “Летище Пловдив” АД няма отношение към концесията, защото то реално ще престане да съществува, след като се избере  нов концесионер, коментира още Щърбанов. Той не скри обаче, че в най-близко време ще бъдат съкратени 37 служители. По думите му всеки момент се очаква държавата да преведе следващата част от държавната субсидия за летището, която тази година бе съкратена на 840 000лв. Средствата са в  размер на 145 000лв.

Израелската компaния Arkia започва от 6 октомври редовни чартъри от Тел Авив до Пловдив, съобщи още пред Дарик Владимир Щърбанов. Полетите са планирани всяка седмица до Нова година, след което ще започнат стандартните зимни чартъри, които продължават до април, уточни още той.  Щърбанов съобщи, че предстои среща с туроператорите от региона, които би трябвало да рекламират пловдивския аеропорт като удобна дестинация, от която чуждите туристи могат да стигат бързо, не само до българските курорти, но и до Гърция и Турция.

Не съм запознат с китайските инвестиции в Тракия икономическа зона и дали те могат да бъдат потенциални концесионери на летище Плoвдив. Полети между Китай и Пловдив на мен не ми звучат сериозно, защото това са линии на дълги разстояния, които трябва да се извършват от големи самолети, категоричен е Щърбанов. (Чуйте повече в прикачения файл)

Летище Пловдив при всички положения трябва да бъде развивано и не бива да се допуска да фалира или затвори. Около тази теза се обединиха кандидатите за кмет на Пловдив и представителите на политическите сили, които ще участват в предстоящите избори. Според част от местните политици, отдаването на аеропорта на концесия е най-добрия вариант за бъдещото му развитие, а други са на мнение, че този вариант е бягане от отговорност от страна на държавата и летището трябва да бъде прехвърлено на община Пловдив.

Летище Пловдив при всички положения трябва да бъде развивано и не бива да се допуска неговото фалиране или затваряне. Около тази теза се обединиха кандидатите за кмет на Пловдив и представители на политическите сили, които ще участват в предстоящите избори. Според част от местните политици, отдаването на аеропорта на концесия е най-добрия вариант за бъдещото му развитие, а други са на мнение, че този вариант е бягане от отговорност от страна на държавата и летището трябва да бъде прехвърлено на община Пловдив.

Тази теза застъпва лидерът на Съюз за Пловдив Дани Каназирева. Според нея, ако летището бъде прехвърлено на община Пловдив и се управлява без партийни кадри, заедно със специален фонд за подпомагане, в който да могат да участват наравно, граждани, общини и бизнес, то то ще може да се самоиздържа и дори да излезе на печалба.  Според сегашният кмет и местен лидер на ГЕРБ Иван Тотев държавата е като мащеха за летището и задължително трябва да се намери сериозен концесионер, който да го развива. Изненадващо или не,  на същото мнение е и лидерът на БСП в Пловдив, бизнесменът Георги Гергов.

Валентин Маринов от АБВ пък смята, че концесията на летището би била един вид отказване от отговорност, но бе категоричен, че ако този вариант остане, той трябва да се случи при такива условия и контрол, които да не позволят на бъдещия концесионер да злоупотреби по някакъв начин Подобно е и мнението на лидерът на „Кауза Пловдив“ Георги Титюков, който смята, че каквото и да се предприеме по отношение на летището, то трябва да е в посока на неговата модернизация и развиване. Според Венцислав Каймаканов от ДПС правилното развитие на аеропорта е жизнено важно за бъдещото икономическо развитие на Пловдив.

Руси Панчев от Атака е на мнение, че все още има много „хляб“ в летището и с по-добро управление, то може да мине на самоиздръжка. Дяко Дяков от България без цензура вижда бъдещото развитие на летището чрез подписване на договори с големите световни авиопревозвачи. Мария Чорбанова от Движение 21 също е категорична, че при всички положения летището не трябва да се изоставя и трябва да се търсят варианти за развиването му.