Телесният цвят стана расистки и губи позиции в света на модата
Телесният цвят стана расистки и губи позиции в света на модата / Thinkstock/Getty Images

В пълно съответствие с духа на времето модната индустрия смята, че формулата „телесният цвят е светъл” вече не точна и дори обидна за онези, които имат друг цвят или оттенък на кожата.

Според най-новите постановки телесният цвят (nude) в облеклото и козметиката не е един, а цяла гама - от слоновата кост до черния шоколад. Световните брандове вече полагат усилия да облекат в новия телесен цвят не само истинските арийки, но и африканките и азиатките.

Модата на бежовия цвят в облеклото, аксесоарите и козметиката постоянно се връща - последния път това продължи няколко години. Лъскавите списания съветват момичетата непременно да носят обувки с телесния цвят, такива обувки визуално издължават краката. Те препоръчват също бежова пудра - за подчертаване на загара и обема на устните, както и лак за ноктите с оттенък на кафе с мляко - класически маникюр за работното ежедневие. Но всичко това автоматично предполага, че кожата на жената е светла, иначе трикът няма да сработи. И под телесен цвят се подразбира цвета на бялата раса.

Но търсачка в мрежата на „телесен цвят” ще ви покаже снимки с различни вариации на бежовия цвят. Pantone, главният авторитет на палитрата, също описва nude като светъл тон.

Първи обърнаха внимание на проблема тези, които се сблъскаха с него - жените и моделките, чийто цвят се различава от „каноничния” телесен. След това изданието Buzzfeed демонстрира колко нелепо изглеждат тъмнокожите жени в бельо с традиционен телесен цвят. В британската преса излезе статията със заглавието „Най-модният оттенък не е ли расистки”.

В модната индустрия не е прието да се пренебрегнат исканията на реалните и потенциални купувачи. Това съответно доведе до преформатиране на новия телесен цвят. Така марката Nubian Skin създава чорапи и чорапогащници и бельо за жени с най-разнообразни оттенъци на кожата.

„Моят телесен цвят не е както в магазините за облекло”, казва Ада Хасан, основателката на Nubian Skin. „Жените с друг цвят на кожата имат същите потребности, те също харчат трудно спечелени пари, но индустрията не работи за нас”, отркровена е тя. Така Хасан стигнала и до идеята за създаването на собствена марка.

Чорапогащниците не са дреболия, те са необходими всеки ден и трябва идеално да съответстват на тона на кожата.

Телесният цвят стана расистки и губи позиции в света на модата
netinfo

Всъщност Хасан не е точно първата, която е експериментирала с телесния цвят. Вече втора година прочутата марка обувки Christian Louboutin пуска Nudes Collection - обувки с всички оттенъци на ванилия, карамел и шоколад. При такова разнообразие е лесно да избереш необходимия тон съобразно цвета на краката.

Марка Tkee Flip-Flops произвежда много популярни джапанки. При правилно подбран цвят може да се получи визуалния ефект на босите крака - незабележимата джапанка почти се слива със стъпалото.

Телесният цвят стана расистки и губи позиции в света на модата
netinfo

Източник: БГНЕС