Градски транспорт става единствен превозвач, няма желаещ да отпусне кредит на дружеството
Градски транспорт става единствен превозвач, няма желаещ да отпусне кредит на дружеството / dariknews.bg,архив

Да се възложи на кмета Иван Портних да предостави на общинския превозвач „Градски транспорт“ 100% от градските и крайградските автобусни линии на Варна. Това решение взеха по време на днешното си заседание съветниците от комисията по транспорт към местния парламент.  Предложението е във връзка с изпълнението на изискванията на проекта за интегриран градски транспорт.

Ако бъде гласувано и на сесия, на практика всички автобусни линии във Варна и общината ще преминат в ръцете на „Градски транспорт“. Марина Карапетян попита председателя на танспортната комисия Жельо Алексиев и представителите на борда на директорите на „Градски транспорт“ защо след като през 2013 г. общината е сключила договор и е определила „Градски транспорт“ като единствен превозвач, е необходимо да се взема ново решение.

„Досега минаха 2 години, защо все още има и частен превозвач в лицето на „Транстриумф“. Какъв е смисълът от ново решение?“, каза Карапетян.  Жельо Алексиев от ГЕРБ обясни, че настоящото решение не пречи на предходното и не се припокрива с него, като причината досега да няма решение по въпроса е липсата на готовност на някои от компонентите на проекта за интегриран градски транспорт. „Те са вече готови, като се очаква съвсем скоро да има развитие по тях. Няма как да продължи работа по проекта, ако няма решение 100% от градските и крайградски линии да се обслужват от един превозвач“, обясни Алексиев.

Аврам Тодоров от БСП не участва в гласуването, като изрази мнение, че не е удачен моментът за подобно решение, тъй като ще се провокира недоволството на служителите в „Транстриумф“, които ще загубят работните си места. „Ще изкарате хората точно преди избори и това ще има негативен ефект за самите вас“, коментира Тодоров.

От борда на директорите на „Градски транспорт“ контрираха, че никъде не е упоменат срок кога точно ще преминат всички линии в общинския превозвач, като по думите на Максим Тодоров това няма да стане веднага. На заседанието на ресорната комисия стана ясно още, че едва една банка е проявила интерес да предостави заем в размер на 5 млн. лв. на общинския превозвач, като в същото време задълженията на „Градски транспорт“ са се увеличили в последните месеци.

Именно заради това от  Борда на директорите предложиха на съветниците да разрешат обявяването на нова обществена поръчка, като в същото време дружеството предостави имущество като гаранция за обезпечение на кредита. Настоящите задължения на предприятието пък са 5 607 000 лв.