Указателна табела на площад „Руски паметник”, който от месец е в ремонт, допълнително обърква шофьорите. Жълтият знак показва промяната в движението на кръговото кръстовище, но от изобразеното не става ясно кое точно направление в района е отворено и в кое се извършват ремонтни дейности.
В социалните мрежи гражданите, които преминават през участъка, споделят, че табелата е по-скоро дезориентираща и освен да спрат за 5 минути, за да разчетат знаците, на шофьорите им остава да разчитат на интуиция откъде да минат. Други по-остроумни софиянци пък сравниха табелата с приемен изпит в НАСА.
От Столична община обясниха за Дарик, че кръстовището е доста сложно и знакът няма да бъде премахнат и подменен с друг. Освен това представител на КАТ регулира движението, посочиха още от Общината.
Ремонтът започна на 10 юни и ще продължи до края август. Още при старта на работата в района от Столичната община предупредиха, че заради ремонтните дейности ограниченията на движението ще бъдат тежки.
„Най-тежкият проект, по-тежък и от ремонта на Цариградско шосе, като организация на движението, тъй като там имаме над 17 етапа с временна организация на движение”, коментира зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
Основната причина е, че значителна част от реконструкцията е свързана с подмяна на подземната инфраструктура. Предвижда се нова контактно-кабелната мрежа, подмяна на водопровода, реконструкция на съществуващата канализация, която в зоната е от 1911 г.
Ремонтът ще струва 3,7 млн. лева, които са отпуснати от общинския бюджет.
След реконструкцията, изместването на трамвая в локалното платно, от страната на Петте кьошета, кръстовището ще заработи като истински кръгово, като ще осигурява движение без предимство на направлението булевард „Македония” - булевард „Генерал Тотлебен”.
Централните пътни платна на кръговото движение ще бъдат с два вида настилка - асфалтобетонова за активното движение и паважна до вътрешната и външна линия на ринга. Павета ще има около самия паметник, като се планира изграждането и на декоративна ивица от тях в края на пътните платна.